zekering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2006 12:53 #52121 door
zekering is gemaakt door
betreft een amazon 69; probleem: de zekering van remlicht/achteruit/claxon brandt te gemakkelijk door; a.h.v. vorige berichten leid ik af dat het probleem kan ontstaan indien contact is met de massa (carrosserie): klopt dit?
Er wordt ook aangeraden om het probleem op te zoeken door de zekering te vervangen door een lampje, en dan één voor één de draadjes uit te trekken: als het lampje feller brandt, is het probleem gevonden; in welke zin? Want voor mij niet duidelijk ...
txs Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2006 14:27 #81209 door
Beantwoord door in topic zekering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2006 14:56 #81208 door
Beantwoord door in topic zekering
Bedankt Michiel voor deze bijzonder waardevolle bijdrage!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2006 21:23 #81207 door
Beantwoord door in topic zekering
Sorry jongens, blijkbaar een klein zekeringetje doorgeslagen. Harry's reactie was ook zeeeeer behulpzaam. Goed, over tot de vraag: contact tussen een stroomvoerende draad en je carosserie = kortsluiting. De stroom krijgt vrijwel geen weerstand. Gevolg accu leeg of erger. Daarom heb je een zekering in het circuit. Deze brandt door bij een te grote stroomafgifte door om verdere schade te voorkomen. Hang je een lampje op deze plaats, dan gaat er stroom door dat lampje en die gaat dan dus branden. Even met iemand samen werken en achtereenvolgens rem, achterruit en claxon proberen. Wanneer het lampje het sterkst brandt, heb je de meeste stroomafname, en waarschijnlijk ook de kortsluiting. Vervolgens trek je de draden na van de vermoedelijke boosdoener.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2006 14:34 #81206 door
Beantwoord door in topic zekering
OT: sorry Michiel! Gelukkig toch nog een zeer nuttige bijdrage! In tegenstelling tot die van mij idd. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.