pertronix - bougie contactafstand
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2006 11:05 #52103
door
pertronix - bougie contactafstand is gemaakt door
Gisteren heb ik de Pertronix elektronische ontsteking en flamethrower bobine in mijn 1800E gebouwd.
Ik las dat de 40.000 Volt bobine een grotere bougie contactafstand toelaat voor een betere verbranding van het mengsel. Wie weet hoe groot de afstand mag zijn?
p.s. De PK toename is verbluffend!
Ik las dat de 40.000 Volt bobine een grotere bougie contactafstand toelaat voor een betere verbranding van het mengsel. Wie weet hoe groot de afstand mag zijn?
p.s. De PK toename is verbluffend!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2006 17:47 #81299
door
Beantwoord door in topic pertronix - bougie contactafstand
Ik heb dezelfde combinatie Pertronix/flamethrower in mijn ES zitten. De elektrode heb ik afgesteld op 0,9mm. Voldoet prima. Je zou ze iets wijder kunnen zetten maar dan kan je er beter platina bougies inzetten. Kans op inbranden elektrodes wordt anders te groot.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2006 23:03 #81298
door
Neem aan dat je dan nog wel gebruik maakt van een rotor?
Niet onverstandig er dan een reserve in je auto te leggen ,komt regelmatig voor dat die de geest geeft met verbeterde bobines/ontsteking.
Niet onverstandig er dan een reserve in je auto te leggen ,komt regelmatig voor dat die de geest geeft met verbeterde bobines/ontsteking.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2006 11:56 #81297
door
Ik heb inderdaad nog een rotor. Ik ga een reserve meenemen. Bedankt voor de tip.