toerenteller op retronics

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 10:07 #52090 door
toerenteller op retronics is gemaakt door
Ik had eerder beloofd aan te geven hoe de Retronics ontsteking op de Volvo/Smiths GT-toerenteller aan te sluiten (zie posting toerenteller doorgebrand). Heel eenvoudig: de zwarte draad van de Retronics ontsteking, die anders rechtstreeks naar de bobine gaat, verbind je met een van de witte draden van de toerenteller, de andere witte draad naar de bobine, en klaar is kees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 11:59 #81362 door
Beantwoord door in topic toerenteller op retronics
Dat is de zwarte draad die op de bobine op de - pool staat ? En op de retronics op het 2e schuifje van rechts gezien ?? <br><br> Ik begreep juist dat je de draad van de ontsteking naar de retronics moest onderbreken,....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 12:27 #81361 door
Idd even retronics gebeld en de draad van de Bobine - naar de retronics aansluiting wordt vervangen door de 2 witte draden. Helaas doet de toerenteller niks dus die zal dan wel overleden zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 13:19 #81360 door
Het is de zwarte draad die gebundeld is met de groene (links, op mijn aansluitschema, rechts zit de rode (met splitsing) die naar het contactslot gaat. De groene gaat naar de verdeler, de zwarte volgens het schema naar de bobine. In feite loopt de spanning die naar de bobine gaat dan door de toerenteller (niet veel anders dan in de oorspronkelijke situatie. Bij twijfel: bel Retronics: 055-5420431. Zij hebben mij deze uitleg ook gegeven: en het werkt, inmiddels alweer ruim 6 jaar.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD