verlichting klok
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 20:01 #52033
door
verlichting klok is gemaakt door
Beste Volvo-liefhebbers.
Via internet heb ik een tijdklok gekocht voor inbouw in mijn 164 in de console bij de versnellingspook. Inbouw is gelukt: klok loopt prima en de verlichting van de klok functioneert.... alleen dat laatste niet zoals ik wil. Het lukt mij niet om de verlichting van de klok op een bepaalde manier te koppelen aan de verlichting van auto. Via de zekeringskast niet en zelfs niet d.m.v. een rechtsstreekse draad naar de stadslichten. Bij het laatste gaan de stadslichten aan en de klokverlichting uit en omgekeerd.
Wie weet raad?
Ik hoor het graag.
Klaas stoel
Via internet heb ik een tijdklok gekocht voor inbouw in mijn 164 in de console bij de versnellingspook. Inbouw is gelukt: klok loopt prima en de verlichting van de klok functioneert.... alleen dat laatste niet zoals ik wil. Het lukt mij niet om de verlichting van de klok op een bepaalde manier te koppelen aan de verlichting van auto. Via de zekeringskast niet en zelfs niet d.m.v. een rechtsstreekse draad naar de stadslichten. Bij het laatste gaan de stadslichten aan en de klokverlichting uit en omgekeerd.
Wie weet raad?
Ik hoor het graag.
Klaas stoel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 20:52 #81673
door
Beantwoord door in topic verlichting klok
Probeer hem te koppelen aan de instrumentenverlichting eventueel vanaf de lichtschakelaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 23:21 #81672
door
Beantwoord door in topic verlichting klok
De stadsverlichting krijgt +12V op de draad en massa via de behuizing.<br>
Als je daar op aangesloten schaalverlichting dan juist uitgaat, betekent het, dat je andere kant van het lampje van het klokje, aan de +12V hangt i.p.v aan de massa.<br>
Heb je de draad die van het lampje komt aan de zelfde draad geknoopt als de voeding van de klok zelf?<br>
Als er losse draden van het lampje af komen, kun je 1 draad aan massa leggen en de andere naar de lichtschakelaar brengen waar ook de rest van de dashboard en stadsverlichting uit gevoed wordt.
Als je daar op aangesloten schaalverlichting dan juist uitgaat, betekent het, dat je andere kant van het lampje van het klokje, aan de +12V hangt i.p.v aan de massa.<br>
Heb je de draad die van het lampje komt aan de zelfde draad geknoopt als de voeding van de klok zelf?<br>
Als er losse draden van het lampje af komen, kun je 1 draad aan massa leggen en de andere naar de lichtschakelaar brengen waar ook de rest van de dashboard en stadsverlichting uit gevoed wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2006 15:27 #81671
door
Beantwoord door in topic verlichting klok
Laatst hetzelfde gedaan.
De draad van de verlichting heb ik aangesloten via de zekering van het contact zelf.Deze kun je opzoeken dmv een spanningszoeker en het contact aan en uit te zetten.Werkt prima en alleen als je rijdt.Groeten,Vincent
De draad van de verlichting heb ik aangesloten via de zekering van het contact zelf.Deze kun je opzoeken dmv een spanningszoeker en het contact aan en uit te zetten.Werkt prima en alleen als je rijdt.Groeten,Vincent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris van Berkel (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
05-11-2006 21:44 #81670
door Chris van Berkel (GAST)
Beantwoord door Chris van Berkel (GAST) in topic verlichting klok
<p>Bete Klaas,</p><p>de klokverlichting zit aangesloten op 2e zekering van rechts en de klok zelf op de 3e zekering van rechts.</p><p>sucses en groetjes </p><p>Chris van Berkel</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





