terugplaatsen van originele radio na cd/speler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2006 23:00 #52016 door
Hallo,
Ik had een cd/speler in mijn p1800 maar die is stuk. Ik wil eigenlijk een originele p1800 radio uit ´64 terug bouwen. Maar om de cd/speler in te kunnen bouwen heeft de vorige eigenaar een gat moeten maken. En nu is het volgens mij zo dat je dan moeilijk een originele radio terug kunt bouwen omdat er dus dat gat zit waar je hem eigenlijk zou moeten monteren. Heeft iemand hier ervaring mee, of, een oplossing is ook oke!
Dank
Groet P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2006 07:53 #81771 door
Nieuw dashboard? ik denk dat dat de mooiste oplossing is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2006 08:25 #81770 door
in de jaren 60 waren er montage - plaatjes in de handel om dit gat af te dekken en de radio te monteren , blaupunkt had dit in ieder geval , plaatje van metaal verchroomd en mooi afgewerkt in stijl van het dashboard.
plaatjes worden zelden los aangeboden maar zijn soms bij een complete radio ( marktplaats )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2006 11:39 #81769 door
aangezien je toch een oude radio wilt terugplaatsen, maakt het volgens mij niet uit dat er een te groot gat in je dashboard zit. Als het goed is, zal het frontje van de oude radio net zo groot zijn als het uitgezaagde gat van de moderne radio. Als je gewoon een plaatje metaal met de juiste uitsparingen voor de oude radio in het te grote gat monteerd, en hier de oude radio inzet, zie je wellicht niks meer van het te grote gat. Het frontje van de oude radio valt hier overheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2006 18:17 #81768 door
Als je oude radio kleiner is dan het radiogat kun je een plaatje maken wat netjes om je radio heen uitsteekt.eventueel bekleden met skai/leer of lakken met rimpellak ook kun je het laten verchromen etc.Voor de achterkant maak je dan eenzelfde plaatje zodat je hem op z'n plaats kunt klemmen eventueel met wat kit ertussen zodat de boel niet verschuifd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2006 00:38 #81767 door
heb een bij scandcar gezien dat ze paneeltjes leveren die dit probleem oplossen. Op de site wordt dit volgens mij Radio-inbouwbeugel genoemd of iets dergelijks. Zelf zou ik een plaatje mooi geborsteld aluminium gebruiken dat over het te grote gat heen valt en vervolgens de oude, kleinere, radio hierin monteren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.