te weinig stroom? mistlamp wel?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2006 23:28 #51996 door
Hallo ik ben jos en zit met een probleempje,
namelijk mijn volvo amazon heeft in de winter nogal problemen met starten en mijn veronderstelling was dat hij te weinig stroom kreeg met starten, omdat als ik hem uit eindelijk aan de praat heb mijn claxon in het begin ook zwak of niet werkt en na een paar 100 meter wel normaal werkt en heb daarom het nodige met dynamo's, startmotoren, massa, het contact van de claxon enzo uitgeprobeerd maar kon geen oorzaak vinden.Nu in de zomer start hij beter maar het probleem met de claxon blijf. Wat zou hievan de oorzaak kunnen zijn?
Mijn 2e vraag is of het nu wel of niet verplicht is om een mistlamp op een aanhanger achter een oldtimer te hebben?
misschien heeft iemand een antwword op mijn vragen daarvoor alvast bedankt Jos.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 09:53 #81866 door
Beantwoord door in topic te weinig stroom? mistlamp wel?
Het kan zijn dat de accucapaciteit wat minder wordt. Laat dit eens doormeten. Meet ook de laadspanning van de dynamo eens op. Dit moet tegen de 14 volt zijn. De claxon wordt geschakeld door de ring op het stuur. Neem de ring los en maak alle contacten goed schoon.
Die mistlampen is een heel verhaal. De RDW heeft op hun site alles uitgelegd. Je kunt ze ook een specifieke vraag stellen via e-mail. Je krijgt dan binnen een week antwoord.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 13:47 #81865 door
Volgens mij heb ik ook wel eens een claxon gehad (zo'n metalen zwarte ronde met kleine gaatjes aan de voorkant) die gewoon even op gang moest komen.
Uiteindelijk gewoon vervangen (door een universele) en het was opgelost.
Wellicht kun je eens testen of het probleem zich ook met een andere claxon voordoet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 22:48 #81864 door
Voor je vraag over het mistachterlicht. Als de originele trekkende auto geen mistachterlicht heeft, dan hoeft de aanhanger ook geen mistachterlicht te voeren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2006 22:40 #81863 door
Claxon volspuiten met WD40 en een paar keer lang toeteren heeft de mijne weer geheel in nieuwstaat gebracht.
Wel VEEL WD40 gebruiken

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD