verlichting amazone

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2006 13:11 #51985 door
verlichting amazone is gemaakt door
Wie kan mij helpen?
Mijn amazone uit 65 is gisteren bij de APK afgekeur op de verlichting. Het licht dat uit de koplampen komt is onvoldoende.
De aansluitpunten zijn door gemeten en geven voldoende voltage. Er zitten ook geen overbodige weerstanden in het circuit.
Kan het misschien zijn dat er andere lampen in moeten? Of dat de orginele reflector onvoldoende spiegelt?

Groet Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2006 13:42 #81912 door
Beantwoord door in topic verlichting amazone
Ik zou eerst eens naar het reflector gedeelte van jouw koplampen kijken, deze kunnen na verloop van jaren minder worden door oxidatie. Als deze nog goed zijn kun je er misschien fellere lampen inzetten.
Groeten Wilko

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2006 17:40 #81911 door
Vervuilde contacten in de stekkerverbindingen kunnen het doorgeven van de stroom in de weg zitten. Hierdoor krijg je minder scherp licht. Ook de aansluiting van de massadraad is wel eens de oorzaak. Oude lampen geven ook minder licht.

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2006 18:21 #81910 door
Heb je nog blakers met duplo (gloei)lampen? Je kunt die eenvoudig vervangen door nieuwe blakers met H4 halogeenlampen. Scheelt enorm in de lichtopbrengst.

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2006 20:31 #81909 door
gesteld dat de accu voldoende spanning levert moet je de koplampen zo direct mogelijk op de accu aansluiten met draad met een dikke kern en schakelen via een relais; als de reflectoren niet meer als een spiegeltje glimmen gewoon nieuwe van bv Bosch monteren met H4 lampen, alle stekkertjes en massaverbindingen vernieuwen; dan zijn alle problemen voorbij

• Bezoeker
  • Bezoeker
03-08-2006 11:42 #81908 door
Gaf de keurmeester nog aan waar precies het probleem in zat? We praten tenslotte over een auto waarbij duplo toen gewoon standaard was. Duplo lampen zelf raken na verloop van tijd doffig zodat vervangen gewoon de oplossinng zou kunnen zijn. Deed ik als keurmeester ook. Bij een Amazon moet je helaas de hele units verwijderen en dan zou je wat kunnen breken, vandaar dat ik dat altijd in overleg met de klant deed, het kost tenslotte ook tijd. Relais ertussen is heel mooi, maar het blijft een auto uit de jaren 60, schone stekkers doen veel en niet iedereen is sterk in elektra.

• Bezoeker
  • Bezoeker
03-08-2006 22:15 #81907 door
wat mij nou in dit kader nog onduidelijk is , is hoe in dit geval de lichtsterkte gemeten is; de vorm van het geprojecteerde beeld is te meten, roestvorming of andere aantasting van reflectoren ook, maar de lichtsterkte???

• Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2006 07:48 #81906 door
Hoi Robert, je schrijft "De aansluitpunten zijn door gemeten en geven voldoende voltage". Hoe heb je dit gemeten? Met beide lampen aangesloten of met de lampen losgekopeld? Indien je je lampen losgekoppeld had tijdens de meting, zal het voltage dat je meet niets zeggen.<br><br>Immers indien de lampen zijn aangesloten, loopt er meer stroom door de draden en contacten. Indien de stroom door een draad groter wordt, zal het spanningsverlie sover deze draad ook hoger worden.<br><br>Als je teveel spanningsverlies hebt, zullen de lampen ook zwakker branden. Spanningsverlies is te verkomen door schone contacten en goede draden. Succes ermee!