apk stadslicht duett vraag

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-08-2006 00:11 #51935 door Frans Lotty
apk stadslicht duett vraag is gemaakt door Frans Lotty
Ik heb een P210 (uit denemarken) die andere kleur glaasjes heeft.

Mag voor de apk er een oranje glaasje voor stadslicht EN knipperlicht gebruikt worden dit zit nu namelijk gecombineerd onder het oranje glaasje
Zonee is het dan wel toegestaan om ZONDER stadslicht te rijden en dus dit oranje glaasje alleen voor knipperlicht te gebruiken? ik sluit dan gewoon de stadslicht draden niet aan.
Of mag dit ook niet MOET je stadslicht kunne voeren ook al mag je het niet los gebruiken?
Ik ben benieuwd naar het (juiste ) antwoord...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2006 08:48 #82069 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic apk stadslicht duett vraag
Ik ben geen apk-regels-kenner, maar misschien heb je hier toch iets aan:

Is het origineel, de combinatie onder één oranje glaasje? Dan zou het mij lijken dat het geen probleem is. Immers veel Amerikanen rijden ook gewoon met geheel rood glas aan de achterkant (dus rode knipperlichten ipv oranje). Maar pin me er uiteraard niet op vast.

Als het niet origineel is, en na navraag niet blijkt te mogen, dan kun je natuurlijk altijd nog kijken of je bij iemand de juiste kleur glaasjes kan lenen voor de APK, om ze daarna weer te vervangen voor de oude...

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2006 08:49 #82068 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic apk stadslicht duett vraag
..

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-08-2006 12:57 #82067 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic apk stadslicht duett vraag
<p>Bel anders even met de klantenservice van de <font color="#ff0000">RDW</font>. </p><p> </p><p>0900 0739 (&euro; 0,10 p.m.)
Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur</p><p> </p><p>Zij kunnen je doorverbinden met een keurmeester die je alles kan vertellen over de voorschriften mbt de APK. Heb ik laatst ook gedaan en ben zeer goed te woord gestaan! Succes!</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2006 14:11 #82066 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic apk stadslicht duett vraag
Volgens de APK regels moet het stadslicht dezelfdekleur hebben als de koplampen. Oranje stadslichten mogen dus niet! Daar werd mijn ES op afgekeurd toen ik hem importeerde vanuit California. Daar zaten ook de gecombineerde stads/knipperlichten op met een oranje glaasje. Moest daarom lampen aanschaffen die een gedeelde oranje/witte lens hebben. Daar zitten dus 2 lampfittingen in: een voor de knipperlichten (oranje gedeelte) en een (wit gedeelte) voor de stadslichten. Of je helemaal zonder stadslichten mag rijden weet ik echter niet. Dat was de grootste kostenpost voor de goedkeuring, die krengen kosten &euro;100 p.st!
Peter.

• Niek Laverman
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-08-2006 14:21 #82065 door Niek Laverman
Beantwoord door Niek Laverman in topic apk stadslicht duett vraag
Ik heb gele koplampen op mijn amazon, zou dit dan betekenen dat ik eigenlijk ook gele stadslichten moet hebben?

'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur
'07 S80 3.2 - Oyster grey pearl

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2006 15:47 #82064 door Peter Grapendaal (GAST)
Ik meen me te herinneren dat gele koplampen officieel niet meer mogen maar wel getolereerd worden. Geen politieagent die daarop let. (Ik heb ook 2 jaar met "illigale" blauwe kentekenplaten rond gereden. Moesten officieel geel zijn. Geen APK keuring of politieagent die er wat van heeft gezegd. Nu heb ik het kenteken bij het RDW om laten ruilen voor de "officiele" blauwe platen.) Ik dacht dat het in 1998 veranderd is, vanaf toen mochten bijv. de Amerikaanse sidelights weer wel aangesloten zijn. Voor de zekerheid kan je het bij de RDW nachecken.
Peter

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-08-2006 18:45 #82063 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic apk stadslicht duett vraag
<p>Gele koplampen zijn gewoon toegestaan. Ik heb gele lampen met witte stadslichten. Vorige week APK gehad: no problemo!</p><p> </p><p>En om helemaal zeker te zijn: www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4C...47AC/0/2_B_0821b.pdf </p><p>pagina 15!</p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2006 19:52 #82062 door Peter Grapendaal (GAST)
Dank voor de link! Groot-dim en stadslichten mogen of wit of geel zijn. Stadslichten zijn verplicht.
Peter.

• Kees van der Heiden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2006 10:08 #82061 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic apk stadslicht duett vraag
<p>Alleen de Deense Duetts en Katteruggen hadden een oranje glaasje. Alle andere landen hadden gewoon een wit glaasje, waardoor zowel stadslicht als knipperlicht wit waren. Mijn Duett is gewoon door de RDW goedgekeurd met witte glaasjes. Witte glaasjes zijn voor weinig geld te koop.</p><p>Als ze moeilijk gaan doen heb je altijd nog een mogelijkheid. Er bestaan koplampinserts met een extra fitting voor een stadslicht. </p><p>Stadslicht is verplicht en moet tegelijk branden met je dim/groot licht. Het is ook wel nuttig, want als er een koplamp uitvalt, heb je aan die kant tenminste nog het kleine stadslichtje.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD