laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit

Lees meer
28-08-2006 12:03 #51898 door F.G.P. Smulders
laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit is gemaakt door F.G.P. Smulders
<p>Sinds een aantal weken gaat het rode laadstroomlampje van mijn volvo amazon 1968 pas naar ongeveer 800 meter uit. Dit smorgens. als ik verder die dag rijd dan gaat hij meteen uit. De accu heb ik na laten meten en is goed. wel maakt mijn v snaar een piepend en schurend geluid. als ik hem losser stel is dit geluid minder. ik denk eraan om de dynamo open te maken.Of is er iets andersc aan de hand?</p><p>Bedankt voor evt reacties Frank Smulders</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2006 13:48 #82230 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
Lampjes.. ik heb ook een vraagje, heb geen idee of het iets ernstigs is of juist iets wat compleet normaal is, maar ik vraag het me wel af:

Als ik 's ochtends mijn Amazon sleutel op contact zet brand alleen het rode laadstroomlampje. Het gele olie-lampje doet dan niets. Heb ik echter een stuk gereden, auto weggezet, en ga ik kort daarna weer rijden (dus met nog redelijk warme motor), dan branden zowel rood als geel als de de sleutel op contact zet.

Iemand enig idee of dit de normale gang van zaken is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2006 14:00 #82229 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
<p>@Frank: waarschijnlijk zijn de lagers van je waterpomp of dynamo slecht. Daardoor draait alles erg stroef, maakt het herrie en laadt de dynamo bij lage toeren slecht op.</p><p> </p><p>@Vincent: Normaal gesproken branden zowel olie- als amperelampje. Olielampje gaat kort na starten uit, amperelampje trouwens ook. Het amperelampje blijft bij mij nog wel eens zwak branden als de motor nog koud is en wat stottert, maar daarna blijft het uit. </p><p> </p><p>Geen idee wat de oorzaak van jouw situatie trouwens kan zijn, dus echt veel schiet je er niet mee op... ;-) Je kunt eens proberen om een paar keer contact te maken achter elkaar. Misschien zit er iets los in de bedrading? Oliedruksensors gaan ook nog wel eens stuk. Misschien is dit de voorbode?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2006 21:28 #82228 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
<p>Dat geluid van de V-snaar is dat niet een slippende V-snaar omdat deze niet strak genoeg staat? Bij een heel slap gespannen V-snaar hoor je het piepen ook niet meer. Bij een juiste spanning kan je de snaar slechts enkele milimeters indrukken. Voor de zekerheid kan je de lagers van de water pomp en dynamo testen door de dynamo en materpomp met de hand te draaien na het verwijderen van de V-snaar. De water pomp moet ook niet te veel speling hebben op de as. As de V-snaar een tijd geslipt heeft kan je het beste een nieuwe V-snaar kopen en monteren.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2006 21:44 #82227 door F.G.P. Smulders
Beantwoord door F.G.P. Smulders in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
Ik denk zelf niet dat het te maken heeft met de v-snaar. Ook geloof ik nog niet in het lager van de dynamo. dit omdat het vrij precies naar 800 meter is. het lijkt meer erop dat er een bepaalde spanning of weerstand genomen moet worden. Wat ik ga proberen is eerst de dynamo smorgens voor te verwarmen ( niet te heet natuurlijk) en dan de spannings regelaar iets te verwarmen ( nu wordt hij ook warm naar een tijdje, dit is toch normaal?) We zullen zien. geeft dit geen aanwijzijngen dan maak ik de dynamo maar open. Toch bedankt voor het meedenken zover. Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2006 15:55 #82226 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
Ik denk meer dat smorgens overal vocht aanwezig is. Na een stukje rijden is dit wat minder.

Probeer het kleine zekeringetje een rond te draaien en kijk wat het resultaat is de volgende dag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2006 20:09 #82225 door F.G.P. Smulders
Beantwoord door F.G.P. Smulders in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
het probleem is er nog steeds. reserve spannings regelaar erop gezet doch geen verbetering. nu een andere reserve dynamo erop gezet. afwachten maar weer. ook zekeringen schoonmaken en aansluitingen helpt niet. maar uiteindelijk vind ik het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2006 09:24 #82224 door F.G.P. Smulders
Beantwoord door F.G.P. Smulders in topic laadstroomlampje gaat pas naar 800m uit
<p>de reserve dynamo werkt goed, m.a.w. het ligt dus aan de 1e dynamo, deze open gemaakt en ik zag dat het papier van de wikkelingen tegen het dynamo huis hier en daar beschadigd was, waarschijnlijk , als de dynamo smorgens vochtig is lekt er stroom weg, als het papier gerepareerd is plaats ik hem terug en kijk wat dan het resultaat is. jullie horen nog. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.