Startmotor relais nog te redden?

• Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2006 19:25 #51861 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Startmotor relais nog te redden? is gemaakt door Jean-Pierre Dessart (GAST)
<p>Beste mensen,</p><p>ik zit met een behoorlijk groot probleem: wegens problemen met de startmotor (Bosch, 6 volt) heb ik een gebruikt exemplaar op de kop getikt. Nu heb ik de oude startmotor gedemonteerd, en vervolgens de nieuwe jammerlijk gesloopt. Wat wil namelijk het geval: aan de nieuwe startmotor zaten nog doorgeknipte kabels, waarvan de witte kabel met een schroefje was gemonteerd. Dit schroefje wou niet lekker loskomen (de kop was erg slecht) waardoor uiteindelijk de bus waar het schroefje in draait (dus een soort buisje in de solenoid/startrelais) is afgebroken. Weet iemand of dit nog te redden is? Ik kan denk ik het relais wel openschroeven, maar het busje staat nergens in onderdelenlijsten.</p><p>Veel dank, Jean-Pierre.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2006 20:35 #82436 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Startmotor relais nog te redden?
wat je zou kunnen doen is langs een reviesiebedrijf gaan dat startmotoren en dynamo's reviseert. zij kunnen het waarschijnlijk wel voor je oplossen.

• Han Beker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2006 21:13 #82435 door Han Beker (GAST)
Beantwoord door Han Beker (GAST) in topic Startmotor relais nog te redden?
Kan je niet wat onderdelen van de oude startmotor gebruiken? De startmotor en ook het relais kan je prima uit elkaar halen.
Zou ik zeker doen. Is een leuk en niet te moeilijk klusje. Met wat creativiteit is dat afgebroken schroefje vast wel te vervangen door iets anders. Met twee starkabels op de accu kan je de startmotor uitproberen zonder hem in te bouwen. Succes

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD