Afremmen op de motor leidt tot onregelmatig lopende motor

• Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2006 13:53 #51849 door Leof
<p>Ik ben net terug van vakantie uit Kroati&euml;. Onze Amazon combi met B18 uit 1965 (Stromberg carb.) deed het prima. Maar twee keer heb ik het probleem gehad dat ik na langdurig en sterk afremmen op de motor bij een afdaling, bij weer gas geven een onregelmatig lopende motor kreeg. Alsof het ontstekingstijdstip niet meer klopte of alsof hij op 3 pitten liep. Na stoppen en enkele keren flink gas geven was het dan weer weg.</p><p>Wie kent dit probleem? En wie heeft de oplossing?</p><p> </p>

P544B B16A, P220VE B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2006 15:18 #82476 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Afremmen op de motor leidt tot onregelmatig lopende motor
ik kan mijn vermoeden niet technisch onderbouwen, maar kan het zijn dat onder het hoge opgebouwde vacuum, er remvloeistof vanuit de rembekrachtiger de normale harmonie binnen het blok verstoord?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• G.J.M. Hendrix (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2006 22:56 #82475 door G.J.M. Hendrix (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Hendrix (GAST) in topic Afremmen op de motor leidt tot onregelmatig lopende motor
<p>Als je meer dan gewoon olieverbruik gehad hebt dan zou ik de klepsteelrubbers verdenken. Onze Ama B20 heeft/had bij langdurige afdalingen soortgelijke problemen (gecombineerd met veel hoger olieverbruik). Olie gaat door vacuum richting kop/kleppen en veroorzaakt tijdelijk een slechte verbranding. Remedie in ons geval is bij dit soort afdalingen niet meer remmen op de motor maar vrij laten 'bollen' en zonodig tikkeltje bijremmen. Met de aerodynamica van onze caravan is bijremmen overigens vrijwel nooit nodig. </p>

• Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2006 10:08 #82474 door Leof
Olieverbruik leek mij niet extreem. Ik heb ruim 5.000 km gereden en 1 liter bijgevuld tijdens die afstand.

P544B B16A, P220VE B18A

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2006 17:23 #82473 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Afremmen op de motor leidt tot onregelmatig lopende motor
<p>Ik kan een heel eind met Siang meegaan.</p><p> Heb in het verleden soorgelijke problemen gehad met een losse rembekrachtiger; dus het is raadzaam om het remvloeistofniveau in de gaten te houden.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD