Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten

Lees meer
14-10-2006 14:32 #51796 door Joan Tacx
Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten is gemaakt door Joan Tacx
Tijdens een technische avond heeft Regio West deze presentatie gegeven.
In deze presentatie wordt op een eenvoudige manier uitgelegd hoe je verstralers/mistlampen kan aansluiten.
Zonder te knippen in de bestaande bekabeling.

Zie hiervoor
Verlichting.pps

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2006 16:54 #82682 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten
Zeer waardevolle informatie. Heel erg bedankt hiervoor!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2006 19:21 #82681 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten
Ik zou echt niet weten hoe ik nu mijn mistlampen (die ik al lang wil aansluiten) zou moeten aansluiten, maar ik vond het wel heel mooi, hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2006 10:08 #82680 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten
<p>Hoi Tacx, </p><p>Bedankt voor de tips. Mooie informatieve slides. Zeer nuttig :).</p><p>Een vraagje: waarom sluit je de stuurkring van de mistlampen aan op de stroomkring van het stadslicht?</p><p>Is dit een wettelijke vereiste, of meer een persoonlijke voorkeur?</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2006 16:18 #82679 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten
Waarom op de stadslicht stuurkring.
Dit heeft diverse redenen.
Ten eerste bij moderne auto's is het ook mogelijk om met stadslicht en mistlampen aan te rijden.
Of het een wettelijke vereiste is weet ik niet. Wat wel wettelijk is dat als je het licht uit doet dat de mistlampen ook uit gaan.
Ten tweede indien je in de mist rijdt is het fijner dat je alleen met mistlampen rijdt en je gewone lampen uitschakeld. Uitgaande dat de mistlampen lager dan de gewone zitten.
Je hebt dan minder last van een grote witte vlek van je verlichting.
<BR><BR>
Het aansluiten is echt niet zo moeilijk. Zorg dat je voldoende spulen hebt.
- Draden, zwevende zekering, kabelschoentjes, schakelaartje, controlelampje en een relais.
Als je in de prestatie kijkt wat er bij gebouwd wordt moet je dat na bouwen.
De nummers op het relais en schakelaar staan erbij.
Tijdens een afsteldag zijn er soms mensen die je kunnen helpen met het aansluiten.
Succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2006 18:52 #82678 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Eenvoudig Mistlampen voor aansluiten
<p>Hoi Joan,</p><p>De lampjes zitten er inmiddels op en zijn aangesloten. Het schema was erg duidelijk en overzichtelijk; het kwam goed van pas. Ik vond het prettig dat de kleur van de stadslicht draad (wit) bij stond. </p><p> </p><p>Is de nummering van alle contacten trouwens universeel? Het viel me op dat de handleiding van de mistlampen dezelfde contactnummers aanhield als jij in de presentatie.</p><p> </p><p>De 12V voor de geschakelde kant van het relais (voeding voor de lichten) heb ik met een bekje aan de bovenste (25A) zekering in het kastje aangesloten. Deze 12V zit achter het contactslot. Op die manier kan ik de mistlampen niet per ongeluk aan laten staan; ze gaan uit zodra ik het contact (of de lichten) uitdoe.</p><p> </p><p>Bedankt nogmaals voor het duidelijke schema!</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.