Remlicht brandt net zo sterk als normaal achterlicht

• F.J. Olthuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2006 11:36 #51752 door F.J. Olthuis (GAST)
Remlicht brandt net zo sterk als normaal achterlicht is gemaakt door F.J. Olthuis (GAST)
<p>Zowel op het remlicht als op het normale achterlicht van mijn combi staat bij mij bijna 12 volt. Hierdoor is het remlicht nauwelijks te onderscheiden van de normale verlichting. Niet echt veilig dus. Als ik de workshop manual erop nasla zie ik in het elektrisch circuit ook nergens een weerstand ofzoiets zitten die ervoor kan zorgen dat het normale achterlicht wat minder spanning krijgt. Mis ik iets? Is er een apart circuitje dat op 10 volt draait ofzo? </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas Groeneveld (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2006 11:48 #82879 door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Remlicht brandt net zo sterk als normaal achterlicht
Een remlicht heeft twee gloeispiralen, beide voor 12 volt, maar als je remt heb je zo dubbel licht. Verlichting vind ik nooit het sterkste punt van de amazon, maar dit hoort gewoon zo, is volgens mij bij alle auto`s zo. Een circuitje van 10 volt zit er niet in...

• F.J. Olthuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2006 13:01 #82878 door F.J. Olthuis (GAST)
Beantwoord door F.J. Olthuis (GAST) in topic Remlicht brandt net zo sterk als normaal achterlicht
<p>Bedankt voor de snelle reaktie!</p><p>Ik had er nog nooit van gehoord dat dat lampje twee spiralen had. Het probleem bleek dan ook te zijn dat een van beide lampjes er bij mij verkeerd om inzat. Behalve dat hierdoor geen verschil meer was te zien tussen normaal licht en remlicht had dit het interessante bij-effect dat de stadslichten gingen branden als ik op de rem trapte :-S</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2006 17:22 #82877 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Remlicht brandt net zo sterk als normaal achterlicht
Wat nog weleens wil helpen de lichtopbrengst te verbeteren van je achterlichten, is de reflector (achter de lampjes) van een laagje aluminiumfolie te voorzien of een spuitbus chroomkleur te kopen en daarmee de reflector weer te laten glimmen. Zet er gelijk nwe lampjes in, kan ook een hele hoop schelen qua lichtopbrengst. Het is weer wintertijd en dan kan je maar beter zo goed mogelijk verlicht rondrijden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD