Achterruitverwarming in Amazon

  • Ronald Falke (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30-11-2006 16:51 #51679 door Ronald Falke (GAST)
Achterruitverwarming in Amazon is gemaakt door Ronald Falke (GAST)
Weet iemand hoe ik een goede acherruitverwarming in mijn Amazon krijg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2006 19:31 #83205 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Achterruitverwarming in Amazon
Bij het VOD een verwarmde achterruit (en eventueel rubber) kopen, de oude ruit verwijderen, de nieuwe plaatsen, aansluiten, klaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
30-11-2006 19:33 #83204 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Achterruitverwarming in Amazon
Ik heb in mijn 1800E 2 jaar geleden een verwarming geplakt. Dit werkt perfect. De verwarming kost je ongeveer 15 euro bij de Halfords of de Automat. Besteed wel tijd aan het netjes plakken.

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2006 20:22 #83203 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Achterruitverwarming in Amazon
<p>Beste Falke,</p><p>Ik heb 2 maanden geleden een verwarmde achterruit erin gezet. Ik was in drie jaar tijd aan m'n derde opplakruit toe door beschadigen en doorbranden,dus ik was deze constructie zat. Het is een klus waar je bij voorkeur met z'n tweeen voor moet zijn. Belangrijk is dat je de chromen strips er met veel beleid af moet halen. Als je ze verbuigt, dan krijg je ze er nauwelijks meer in. Na verwijdering van de strips, met de voeten in de hoek de oude ruit eruit duwen. Het rubber goed schoonmaken van oude kit. Dan het rubber om de nieuwe ruit van het VOD (75 euro excl. BTW) en met een touwtje er weer in zetten. Hier moet je met z'n tweeen voor zijn. Dat geldt ook voor het op z'n plaats krijgen van de strips; dit blijft een k***t klus. Vervolgens met ruitenkit de boel lekker dichtkitten. Dit is ook een smerig karwei, maar met wasbenzine en veel oude lappen krijg je de boel weer schoon. De kans dat ie lekt is veel kleiner dan bij de voorruit. Gebruik de dikste + draad die je kan krijgen,dan werkt ie het snelst. Een relais ertussen is het mooist en natuurlijk een zekering. Het VOD stuurt de ruit niet op, je moet hem zelf gaan halen. Je bent er een halve dag minimaal mee zoet, maar het is het waard</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2006 08:10 #83202 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Achterruitverwarming in Amazon
<p>Als alternatief voor een elektrisch verwarmde achterruit, kun je ook een lucht verwarmde achterruit maken. Dit heb ik een keer gedaan bij een Amazon en werkte prima.</p><p>Hiervoor heb ik van die flexibele slang gekocht die ook wel gebruikt wordt om in muren te frezen en er later kabels doorheen te trekken.</p><p>Deze heb ik in het luchtkanaal geschoven dat over de tunnel loopt en oorsponkelijk bedoeld is om de voeten van passagiers te verwarmen. De rest van die openingen heb ik toen dichtgeplakt. Dit heeft twee voordelen:</p><p>1. Alle lucht gaat in de slangen</p><p>2. Er gaat minder lucht door dat tunnelkanaal, waardoor er meer luchtdruk/beweging op de voorruit ontstaat.</p><p>De slangen kun je dan over de tunnel en dan linksom en rechtsom laten lopen en wegwerken. Deze kun je dan precies langs/onderdoor de achterbank omhoog laten gaan en zo op de achterruit laten blazen. Werkt perfect om hem als de motor eenmaal warm is snel te ontwasemen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2006 19:09 #83201 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Achterruitverwarming in Amazon
Met de luchtslangen: dit is in de 140 jaren zo gebruikt af fabriek...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.