Aansluitschema electronische onsteking Velleman

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2006 21:59 #51662 door Michiel Helsloot (GAST)
Aansluitschema electronische onsteking Velleman is gemaakt door Michiel Helsloot (GAST)
<p>Het was gezellig vrijdagavond. Ik heb genoten van de contacten en van het knutselen!</p><p>Han, bedankt voor de informatieve avond.</p><p> </p><p>Ik vroeg me nog af of iemand nog het aansluitschema voor de Amazon ('65) had van het velleman kitje? Ik kan niet wachten om het nu in m'n eigen auto uit te proberen :)</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-12-2006 11:59 #83278 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Aansluitschema electronische onsteking Velleman
<p>Michiel, verwacht geen wonderen van het systeem. Het levert stationair wel een iets betere vonk. Persoonlijk vind ik gewoon het standaard systeem meer als goed genoeg.</p><p>Kijk eens bij zoeken, er is al meer over geschreven. Ook om de spanningsval met starten met een Velleman kitje op te lossen. Monteer het op een droge plek en trillingvrij, bv met een pannensponsje. Het losraken van (interne)verbindingen is het meest voorkomende probleem.</p><p>Ondanks dat je de contactpunten niet meer hoeft te vervangen, moet je ze nog wel af en toe bekijken, stellen en reinigen. Ze branden namelijk niet meer schoon. Zorg altijd wel voor een reservesetje punten in de auto. Vergeet bij het Vellemansetje niet de condensator af te koppelen, maar laat hem niet helemaal weg, als het setje uitvalt kan je nog altijd terug naar het 'oude' systeem</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-12-2006 19:23 #83277 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Aansluitschema electronische onsteking Velleman
<p>Michiel, geprobeerd de plaatjes naar de V44 site te uploaden maar het lukt mij niet (storing op server?)</p><p>Als je je E-mail adres geeft zal ik ze even forwarden.</p><p> </p><p> </p>

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-12-2006 08:55 #83276 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Aansluitschema electronische onsteking Velleman
<p>Ik heb nu al een paar jaar zo'n Velleman kitje, werkt prima. Nou heb ik destijds de condensator niet los gehaald, dus ik vraag me af waarom dat eigenlijk nodig is?</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p>

Groetjes,
Jan

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-12-2006 16:51 #83275 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Aansluitschema electronische onsteking Velleman
<p>Hoi michiel, Is het nog goedgekomen met je carb?</p><p>Groeten,Eugen</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD