knipperlicht probleem Volvo 144
- Frank Verkerk (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2006 19:40 #51634
door Frank Verkerk (GAST)
knipperlicht probleem Volvo 144 is gemaakt door Frank Verkerk (GAST)
<p>Beste collega volvo eigenaren en liefhebbers,</p><p>Ik heb een klein probleempje met de knipperlichten van mijn Volvo (144, 1971) bij het rijden van lange afstanden (als de motor flink warm wordt) werken de knipperlichten niet meer, laat ik de auto daarna even een half uur staan (en de motor is afgekoeld) dan is er geen probleem meer. Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem en hoe zou ik het kunnen oplossen?</p><p>Met dank alvast, Frank Verkerk, Eindhoven.
frankverkerk@chello.nl
</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2006 21:31 #83402
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic knipperlicht probleem Volvo 144
<p>Franf, het lijkt er sterk op dat het knipperrelais de wat de hogere temperatuur niet kan hebben.</p><p>gr marcel</p>
Amazon Combi '66
- 09664-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-12-2006 13:07 #83401
door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic knipperlicht probleem Volvo 144
<p>Een ding wordt in je vraag niet duidelijk, n.l. Werken op het moment van weigeren de lampen van de kipperlichten geheel niet meer of blijven ze constant branden naar L of R wanneer je de schakelaar bedient. Wanneer de lampen alleen constant branden, mag je aannemen dat het knipperlicht relais de oorzaak is. Wanneer de lampen in het geheel niet branden zal het de spanning zijn die wegvalt op je knipperlicht gedeelte., dus een slecht verbinding in b.v. de zekeringskast , r.a.w. schakelaar o.i.d.</p>
- F.J. Olthuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2006 18:20 #83400
door F.J. Olthuis (GAST)
Beantwoord door F.J. Olthuis (GAST) in topic knipperlicht probleem Volvo 144
Ik had laatst na een APK-keuring van mijn Amazon een soortgelijk probeem. Oorzaak was dat de warme-luchttoevoer naar de voorruit was losgeraakt toen iemand onder het dashboard was bezig geweest, waardoor die de boel onder het dashboard verwarmde. Vond het lampje niet leuk.