Afstelling B20A LPG

• Marcel Vaassen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2006 16:05 #51612 door Marcel Vaassen
Afstelling B20A LPG is gemaakt door Marcel Vaassen
<p>Hallo,</p><p>Kan iemand mij vertellen wat de beste afstelling is voor bougies, contactpunten en ontsteking bij een B20A op LPG.</p><p>Ik heb laatst alles volgens het boekje afgesteld en de motor start koud beduidend slechter. Moest hem laatst bij 8gr zelfs op benzine starten. Eenmaal warm loopt alles OK.</p><p>Bougies staan op 0,6mm; contactpunten op 0,4mm; ontsteking op 12gr bij 600rpm</p><p>Bedankt voor jullie tips, Marcel</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-12-2006 16:29 #83517 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Afstelling B20A LPG
Mijn ervaring is bij LPG het ontstekingstijdstip wat later te stellen. Een beetje doet wonderen. Dat geldt voor injectie, maar vast ook voor een B20A motor.

Succes, Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Bauke Akkerhof (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2006 17:37 #83516 door Bauke Akkerhof (GAST)
Beantwoord door Bauke Akkerhof (GAST) in topic Afstelling B20A LPG
het aanslaan is natuurlijk ook afhankelijk van de condities van de motor, stroomverdeler,bougies verdamper e.d.. Mijn huidige en ook mijn vorige amazone met B20A op LPG stel ik al jaren (en met succes) als volgt af: kleppen op 0,45 (ruim passend) bougies op 0,7 (voor gas is een grotere vonk beter) contact punten op 0,45 (contacthoek is dan plm 60 gr.) en het ontstekingstijdstip op 13 gr voor BDP (stilstaande motor en spanningzoeker). Met deze afstelling slaat motor snel aan, loopt soepel, trekt goed op en zit snel boven de 140. succes, b.akkerhof@planet.nl

• Marcel Vaassen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2007 11:00 #83515 door Marcel Vaassen
Beantwoord door Marcel Vaassen in topic Afstelling B20A LPG
<p>Heren bedankt,</p><p>Na de opgegeven afstellingen en een busje contactspray loopt 'ie weer als een zonnetje !!</p><p>Marcel</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD