met koude motor stotteren

• Jos Tijssen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-01-2007 14:57 #51544 door Jos Tijssen (GAST)
met koude motor stotteren is gemaakt door Jos Tijssen (GAST)
<p>Ik heb mijn amazon b18 altijd binnen staan maar toen ik vorige week ging rijden (toen geen vorst) ging mijn auto na ongeveer 1 km. stotteren en stoten met soms een knal. Na een &frac12; min. was dit over en heb er geen last meer van gehad. Ik dacht de ontsteking maar die stond goed. Nu had ik dit probleem vanmorgen weer (nu wel vorst maar binnen gestaan) maar duurde iets langer voordat het weg was. Na 5 km.even een boodschap doen en de terugweg weer zonder problemen gereden. Vraag wat zou dit kunnen zijn. Ik rij trouwens op gas. Alvast bedankt voor uw reactie's Jos.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-01-2007 15:07 #83828 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic met koude motor stotteren
Ik zou het zoeken in de bougiekabels, of de bougies De bougiekabels kunnen wat doorslaan als gevolg van ouderdom of de electrode van de bougies hebben een te grote afstand waardoor de bougiekabels doorslaan naar metaal. (dit was bij mij aan de hand) Als de bougie warm wordt is de weerstand minder, dus niet stotteren. Succes

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-01-2007 16:18 #83827 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic met koude motor stotteren
Kontroleer het niveau van het koelwater eens, als dit te laag staat kun je eerder problemen krijgen met bevriezing van de verdamper.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2007 17:40 #83826 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic met koude motor stotteren
Je kan eens proberen hoe hij loopt als je de ontsteking een paar graden later, oftewel minder vroeg, stelt. Daar loopt een LPG motor meestal beter op. Dat knallen kan op teveel voorontsteking duiden. Begin eens met 2a3 graden uit te proberen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD