Elektrisch schema P1800ES
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-02-2007 12:06 #51478
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Elektrisch schema P1800ES is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Kan iemand mij helpen aan het elektrische schema van een P1800ES van 1972? (chassisnummer 1834351W001101)</p><p>Ik probeer de kabelboom namelijk weer aan te sluiten. Aangezien ik die niet zelf heb losgehaald en het aantal labels minimaal is, is dat best een uitdaging zonder schema. Vooralsnog doet de brandstofpomp het bijvoorbeeld niet.</p><p>Bij voorkeur pe rmail naar lars (at) rengersen.nl</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-02-2007 07:40 #84191
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrisch schema P1800ES
Even voor de volledigheid, het gaat om een schema met injectie (en dus computer).
19-02-2007 17:36 #84190
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrisch schema P1800ES
<p>Inmiddels heb ik op de 1800list op Yahoo een schema gevonden van een P1800E die er aardig op lijkt.</p><p>Hij is helaas te groot om hier te uploaden, maar ik kan hem op verzoek wel mailen.</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-02-2007 21:48 #84189
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Elektrisch schema P1800ES
Hoi Lars;
ik kan je wel helpen aan een schema van een '73 ES. Zal ik je per post moeten doen toekomen, ik heb geen scanner. Of je moet een schema hebben van '72E, die kan je wel gebruiken. De '70E en '71E hebben toch wat verschillen in het injectie gedeelte zoals oa besturing van de koudstartinjector. Die wordt in de eerdere types aangestuurd via een relais naar de ecu vanaf '72 rechtstreeks via een temp.sensor in het blok buiten de ecu om. Ik heb nog wel een site met een schema van een '72, helaas zonder kleurcodes en uitleg:
www.sw-em.com/1800ES%20Wiring%20Diagram.jpg
ps: je hebt een 1800ES zonder P. De P werd alleen gebruikt voor de Jensen's van 61-63:)
ik kan je wel helpen aan een schema van een '73 ES. Zal ik je per post moeten doen toekomen, ik heb geen scanner. Of je moet een schema hebben van '72E, die kan je wel gebruiken. De '70E en '71E hebben toch wat verschillen in het injectie gedeelte zoals oa besturing van de koudstartinjector. Die wordt in de eerdere types aangestuurd via een relais naar de ecu vanaf '72 rechtstreeks via een temp.sensor in het blok buiten de ecu om. Ik heb nog wel een site met een schema van een '72, helaas zonder kleurcodes en uitleg:
www.sw-em.com/1800ES%20Wiring%20Diagram.jpg
ps: je hebt een 1800ES zonder P. De P werd alleen gebruikt voor de Jensen's van 61-63:)