Contactslot wordt heet

  • Dick van Aarst (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-03-2007 11:31 #51418 door Dick van Aarst (GAST)
Contactslot wordt heet is gemaakt door Dick van Aarst (GAST)
<p>Hallo, mijn naam is Dick, en het probleem met onze Amazon is dat het contactslot extreem heet wordt, zo heet dat je het niet meer vast kunt houden, ik weet dat hij warm kan worden maar heet heeft iemand hier ervaring mee?</p><p> </p><p> Groetjes: Dick.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2007 15:14 #84521 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Contactslot wordt heet
<p>Dick,</p><p>Een contactslot mag niet heet worden. Dit is een voorbode van groter onheil.</p><p>Zitten alle elektrische verbindingen goed vast?</p><p>Is er "gerotzooid" aan het elektrische systeem zodat er meer verbruikers via het contactslot lopen dan oorspronkelijk bedoeld door Volvo?</p><p> </p><p>Wat je nog kunt proberen is om het sleutelgedeelte uit te bouwen. Vervolgens kun je contactspray in het elektrische gedeelte spuiten, misschien dat het enig effect heeft.</p><p>Succes.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2007 19:28 #84520 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Contactslot wordt heet
Bij mij werd een draad die naar het slot toe loopt ontzettend heet. Het moertje waarmee de draad vast zat, was zo goed als losgetrild. Na het vastdraaien was het probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Han Beker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2007 08:53 #84519 door Han Beker (GAST)
Beantwoord door Han Beker (GAST) in topic Contactslot wordt heet
<p>Warmteontwikkeling in draden en schakelaars heeft alles te maken met weerstand. Losse verbindingen en corrosie verhogen de weerstand. Draden kunnen ook te dun zijn. Grootverbruikers hebben dikke draden nodig en zwaaruitgevoerde schakelaars of relais.
Als de aansluiting op het contactslot goed is, de moertjes mooi blank en vast aangedraaid, de draden van de juiste dikte en hij wordt nog steeds zo heet dan is de schakelaar van binnen zeer waarschijnlijk kapot. Mogelijk zijn de contactvlakken ingebrand en zelfs deels verbrand. Ik zou een nieuw contactslot kopen of een aparte schakelaar maken. De afgedankte onderdelen openslopen en bestuderen. Is daar niets aan de hand dan is het probleem waarschijnlijk niet opgelost. Waar je trouwens ook op moet letten is of er soms extra apparatuur via het contactslot is geschakeld. Dat kan een te grote belasting zijn voor de schakelaar. Zware apparatuur schakelen via het contactslot kan best maar dan wel met hulp van een relais.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick van Aarst (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-03-2007 19:48 #84518 door Dick van Aarst (GAST)
Beantwoord door Dick van Aarst (GAST) in topic Contactslot wordt heet
<p>Hallo Volvo vrienden,</p><p>Alvast bedankt voor de reacties!!!</p><p>Wat ik er nog bij moet zeggen, hij wordt extreem heet wanneer ik het grote licht aan doe,( samen met de verstralers).</p><p> Groeten: Dick.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2007 20:02 #84517 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Contactslot wordt heet
Dick, het lijkt mij dat dan het grootlicht en de verstralers over het contactslot lopen. Dit is wel handig maar niet de bedoeling! Plaats een relais voor het grootlicht en voor de verstralers en laat de voeding (zekeringen plaatsen! ) Rechtstreeks van de accu of de dynamo komen en gebruik voldoende dikke kabel.
Hopelijk is hiermee je probleem opgelost. Kijk anders kritisch wat er nog meer over het contactslot loopt wat er niet origineel over hoort te lopen en plaats voor grote stroomverbruikers ook relais.
(Als je niet weet hoe een relais aan te sluiten zoek dan even op het forum of vraag het hier dan leg ik dat nog wel ff uit.)
succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.