Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af

  • André de Reus
  • André de Reus's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Al 55 jaar Volvo liefhebber en gebruiker
Lees meer
21-05-2007 22:16 #51219 door André de Reus
Ik verlies ca. 0,14 amp. Dat is te veel. Dit mag zijn volgens kenners 0,04 amp.Als ik mijn P1800S in de garage zet en ik sluit hem niet aan op een accuconditieapparaatje dan is de accu na ca. 1 week leeg.Verder doormeten laat zien dat het probleem zich in de dynamo bevindt. Herkent iemand dit en wat kan er aan gedaan worden?Natuurlijk, de dynamo er afhalen en aan en Bosch-servicecenter geven ter reparatie is altijd goed. Maar misschien is er een gouden tip om dit te voorkomen?Dank voor het meedenken.André de Reus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ton van Schilt (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-05-2007 22:25 #85380 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af
Jos,

ingeval je een elektronische onsteking hebt even naar ondergaan en het onderwerp aansluiten el.onsteking lezen. Mogelijk zit daar jou probleem ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23-05-2007 09:44 #85379 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af
<p>De storing bevind zich voor het contact en als het goed is dan is de ontsteking na het contact. dat kan het dus niet wezen. wat echter bijna zeker is dat een diode in je dynamo "lekt" Dus ruil of reviseren van de dynamo. het kan ook een verbruiker zijn die verkeerd is aangesloten. heb je sinds het begin van de storing is aangesloten?</p><p>De lektroom mag maximaal 0.05 A zijn of te wel 50mA</p><p>succes</p><p> </p><p>peter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2007 20:26 #85378 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af
<p>Ook je radio kan stroom verbruiken i.v.m. de opslag van o.a. zender-geheugens. Ik bedoel dan natuurlijk niet de hele oude radio's, maar met name de eerste autoradio's met electronische voorkeurzenders willen nog wel eens wat stroom verbruiken. Daar is helaas weinig aan te doen... Als je zo'n radio hebt, koppel dan deze dan eens los en meet nogmaals de lekstroom. Mogelijk dat daar het probleem zit; succes, Hans. </p><p> </p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2007 18:48 #85377 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af
Ik heb wel eens gehoord dat dit met name het geval is als je bij moderne radio's de continu spanning en de spanning van het contactslot verwisseld hebt... misschien heb je daar wat aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-05-2007 23:33 #85376 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Acculaadlampje blijft heel zacht branden bij contact af
Inderdaad, bij een dynamostoring kan het laadstroomlampje laten branden, even de dynamo langs een dynamoboer brengen die hem kan repareren brengt de oplossing. Een diode heeft het dan begeven.

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.