Welke stroomverdeler?

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2007 14:02 #51109 door Willy Beer
Welke stroomverdeler? is gemaakt door Willy Beer
<p>Het betreft hier een P1800S met een gereviseerde B20E motor met 2 dubbele 45DCOE Weber carburatoren. We lieten de stroomverdeler ( JFR4)van de oorsponkelijke B18B zitten. Nu vraag ik me af of dit wel ok is, hebben jullie een idee? Of zou het toch een moeten zijn van de "echte" B20E injectie?</p><p>Alvast bedankt.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 17:28 #85827 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Welke stroomverdeler?
Kijk eens tot hoever hij vervroegd. Stroboscoop aansluiten en het toerental verhogen totdat je de maximale vervroeging ziet. Bij een B20E moet de vervroeging max. zo'n 35graden zijn bij ong 3000-3500 toeren. Dan zit je goed. De B18B heeft ook een hoge compressie, ik denk dat het geen probleem geeft. Maar met zo'n oude verdeler weet je het nooit. Controleer ook of er speling zit (heen en weer bewegen)op het asje waar de punten door gestuurd worden.
Vraag je dit omdat je ontstekingsproblemen hebt? Mocht je toch een B20E verdeler willen dan heb ik nog een hele goede liggen. Ze hebben me op de beurs een verkeerde NOS ontsteking voor een B20E verkocht (021) en ik moest er een voor een B20F hebben(033) Op welke 3 eindcijfers eindigd het Bosch serienummer van de B18 verdeler eigenlijk?

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 17:38 #85826 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Welke stroomverdeler?
Vergeet ik nog, voor de B18B zijn de volgende verdelers gebruikt: 002, 003 en 009 Dit zijn de laatste 3 cijfers van het Bosch#. Alle 3 type JFR4. Wat daar de verschillen tussen zijn weet ik niet. Helaas nooit ergens de vervroegings curves van de Bosch verdelers kunnen vinden.
Hier is de Bosch site waar je alle toegepaste electronica van Bosch in Volvo's kan vinden. Moet je wel een beetje Duits begrijpen....
www.automotive-tradition.de/de/wissen/recherche.htm

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2007 20:03 #85825 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Welke stroomverdeler?
<p>Peter,</p><p>Hartelijk bedankt voor de snelle reactie. De test met de stroboscoop ga ik eerstdaags doen. De oude verdeler hebben we wel helemaal in orde gebracht. En neen er zijn geen ontstekingsproblemen maar ik dacht enkel: misschien kan het nog beter. Bedankt voor het aanbod van de B20E verdeler,maar ik ga wel eerst even die test doen. De 3 eindcijfers zijn 002.</p>

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-07-2007 19:41 #85824 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Welke stroomverdeler?
<p>Heb deze namiddag de voorontsteking gemeten: het ging maar tot een goede 30 graden misschien 31 of 32 (rond de 3000 &agrave; 3500 toeren/min). De 021 (B20E), heeft die een doosje voor een vacuumvervroeging (wat ik eigenlijk niet wil)? Hoeveel vraagt u voor uw 021? Waar bevind deze zich? Antwoord eventueel via mail: volvop31@yahoo.com </p><p>Bedankt</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD