Verlichting 1800E (USA-import)

• Eric van den Ende (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-08-2007 00:24 #51027 door Eric van den Ende (GAST)
Verlichting 1800E (USA-import) is gemaakt door Eric van den Ende (GAST)
<p>Ik ben sinds kort in het bezit van een 1800E uit California, die ik aan het klaar maken ben voor de RDW. De wagen heeft Sealed Beam lampen en g&eacute;&eacute;n stadslichten in de RAW-units voor. De RAW(lamp-)houder waar het glas op gedraaid moet worden is voor een deel vergaan. Paar vraagjes: (1) Weet iemand de prijs en/of VOD-art.code van deze houder? (2) Welke H4-koplamp-units kan ik het beste kiezen en (3) zijn die stadslichten nu echt nodig? Verder heeft hij rode achterlichtglazen. Mijn 'goal' is om de wagen -het liefst- zo origineel mogelijk te houden. Bvd. voor reacties en goede raad.</p><p>Mvgr, Eric</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2007 05:47 #86138 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Verlichting 1800E (USA-import)
Sealed beams mogen niet, stadslichten zijn verplicht. Scandcar verkoopt H4 koplampen met een apart gaatje voor een stadslichtje. Ik meen dat ze rond de 40 euro waren, maar ben niet zeker. Bij de mijne heb ik de rode glaasjes achter vervangen voor oranje rode. Of dit verplicht is weet ik niet. Vraag eens na bij een apk-keurmeester of de rdw.

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2007 11:18 #86137 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Verlichting 1800E (USA-import)
<p>Mijn amazon ('60) kwam door de RDW met de rode achterlichtglaasjes. Mocht je hem zo orgineel mogelijk willen houden, dan kan je de rode glaasjes na de keuring altijd weer terugplaatsen. Zo zit bij mijn katterug altijd de kogel van de trekhaak voor het kenteken. "Mag niet" is de reaktie van mijn garage en elk jaar weer verhoog ik de avond voor de APK mijn kentekenplaat door middel van de beugeltjes en klem ik een buitenspiegel op mijn rechter portier (rechterbuitenspiegel is een verplichting bij een trekhaak) en de avond na de behaalde APK sleutel ik hem weer terug naar orgineel. Geen haan die er naar kraait en zo kan ik nog eens wat sleutelen........;-)</p><p> </p>

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• Eric van den Ende (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-08-2007 02:24 #86136 door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Verlichting 1800E (USA-import)
@Piek: Thx voor de info. Heb er 2x H4 met stadslichtjes besteld. Wil de knipperlichten geheel oranje laten. De rode achet lichtjes laat ik ook zo. Bij ge&iuml;mporteerde oude Chevy's enzo blijven ze ook rood. Ik zal voor de zeker wel navragen. Weet jij waar ik de nieuwe stadslichtjes naartoe moet aansluiten? Zelf denk ik om "prik" van de Side-markers weg te halen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD