Gevraagd; Ervaring 123ignition op B18D (en niet op B18B)

• Victor Broos
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 16:59 #51003 door Victor Broos
<p>Ik ben in het blijde bezit van een -bijna- zelf gerestaureerde <strong>122S/1966 met een B18D</strong> (was een leuk(!) maar lang klusje) en wil daar een 123 setje opzetten. Sta eigenlijk dagelijks te jeuken naast de V. tot ik er opuit kan. Rij voornamelijk - maar niet altijd - op gas. Er is dan maar een modelkeus en de B18D staat in de specificatie niet apart genoemd. <strong>Wie heeft ervaring met de B18D resultaten/curves (benzine), en welke voor gas</strong>? Moet er getruct worden of beter wachten tot 123 een specifieke B18D versie brengt? Alvast bedankt, Victor</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-08-2007 18:01 #86251 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Gevraagd; Ervaring 123ignition op B18D (en niet op B18B)
<p>De huidige 123-ignition heeft 2 LPG curves ingeprogrammeerd: 1 voor de B20A en 1 voor de B20E. De compressieverhouding is in dit geval meest doorslaggegevend. In jouw geval kom je daarbij dus uit op de curve van de B20E. (stand 'B' op de ontsteking)</p><p> </p><p>Mocht je de bepanserde kabel van het contactslot in tact willen laten (dat zal jouw '66-er hebben), kun je voor de installatie eventueel een diodesetup gebruik zoals deze: www.tinustechniek.nl/shop/TinustechniekDiodeSetup.pdf </p><p> </p><p>Ben Flierman</p><p> </p>

tinustuning.nl

• Victor Broos
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 23:24 #86250 door Victor Broos
Beantwoord door Victor Broos in topic Gevraagd; Ervaring 123ignition op B18D (en niet op B18B)
<p>Hoi Ben, bedankt voor je supersnelle reactie.</p><p>Ik maakte een domme fout op weg van de garage naar mijn computer; heb ik blijkbaar even mijn verstand op 0 gereset, want ik heb geen B18B maar een <strong>B18D</strong> - ook leuk - in mijn 1966-er 122S hangen. Ik heb de tekst van de vraag op het Forum daarom nu veranderd in B18D en dan zou jouw antwoord misschien aak anders moeten zijn?</p><p>Hoop dat je een goede tip voor me hebt. </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD