benzinemeter en temperatuurmeter tegelijk buiten werking

  • A. Kolenbrander (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2007 12:42 #50960 door A. Kolenbrander (GAST)
benzinemeter en temperatuurmeter tegelijk buiten werking is gemaakt door A. Kolenbrander (GAST)
Hallo,

Ik heb gisteren achter het dashboard zitten frummelen om een lampje te vervangen.

Was gelukt dacht ik, maar tot mijn schrik werken nu de temperatuurmeter en de benzinemeter niet meer.
Ik heb gezocht naar een losgeschoten stekkertje, maar zie zo niks.
Wie weet raad waar ik het moet zoeken?

Ik zie naast de voltagestabilisator (dat blokje wat aan een rubbertje hangt) wel 2 pinnetjes achterop de tellerunit. Hier zit niks op, maar er hangt ook geen stekkertje in de buurt wat er op zou passen.

Het betreft een Volvo 164 uit 1971

bij voorbaat hartelijk dank.

Andries

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ton van Schilt (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2007 19:39 #86478 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic benzinemeter en temperatuurmeter tegelijk buiten werking
Is het geen massa probleem?

Probeer de aangevers van temp en benzine meter eens aan te drukken.

Ik had laatst een soortgelijk probleem en had bij het frunniken onder het dashbord de aangever van de benzine meter wat losgedrukt dus die deed het niet meer. Na het aandrukken ervan was er wel weer contact met de meter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2007 18:49 #86477 door Rob W (GAST)
Beantwoord door Rob W (GAST) in topic benzinemeter en temperatuurmeter tegelijk buiten werking
Waarschijnlijk is de stabilisator kapot of is er een contactje/draadje losgeschoten. Die regelt namelijk de beide meters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.