Alle lampjes aan.

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-09-2007 19:55 #50926 door Bas Kooijman (GAST)
Alle lampjes aan. is gemaakt door Bas Kooijman (GAST)
In mijn vandaag aangeschafte 164 uit 1973 branden af en toe en soms continu bijna alle warning-lampjes in de tellerbak.

Het gaat hier om de Parking Brake, Brake Faillure, lamp defect (wat best kan zijn, dat heb ik nog niet gechecked) en het AMP lampje.

Hij rijdt en start prima, bijladen doet ie denk ik ook voldoende, want van Amsterdam naar Den Bosch met licht aan deed ie prima en hij start nog steeds moeiteloos.
Remmen doet ie ook prima.

Ik vermoed dat er ergens een draadje los hangt, omdat het niet continu is.
De riem stond slap en deze heb ik strakker gezet, maar hij is volgens mij gewoon aan vervanging toe, wat morgen op de planning staat.

Tevens moet ik nog even doorlezen op het forum over de (volgens mij bekende) dreun in de aandrijving, die zich bij 70 km/h tot ongeveer 105 km/h voordoet.

Volvo 164e Automaat 1973 LPG 116000 aantoonbare kilometers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-09-2007 15:40 #86642 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Alle lampjes aan.
NIemand enig idee? Of ben ik te onduidelijk?

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-09-2007 19:01 #86641 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Alle lampjes aan.
Contactslot? Heb je een schema? Ik heb een amazon maar als je en schema hebt kun je kijken hoe eea werkt en vervolgens de fout opsporen. Het oliedruklampje gaat uit? waarschijnlijk zit achter het dasboard een draadje los of maakt sluiting/aarde. Alle zekeringen OK?

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-09-2007 21:30 #86640 door Bas Kooijman (GAST)
Contactslot? Tsja, zou zomaar kunnen, ik kan namelijk alleen maar starten met een drukknop, met de sleutel gebeurd er niets.
Schema? Ja heel graag, maar ik heb het nog niet.
Ik ben vanavond bezig geweest de brandstofleidingen te vervangen omdat de benzine aan alle kanten om het blok heen spoot. Terwijl ik daar bezig was, kwam ik twee losse draadjes tegen waarvan ik geen idee heb waar ze heen moeten.

Daarnaast is de voorste temperatuursesoraansluiting stuk, wat het verbruik van 1 op 4 zou verklaren en als druppel zag ik dat de dynamo verkeerd ok zit aangesloten.

B+ van de accu is niet aangesloten en B- zit aan de pluspool van de accu, dat staat morgen op de planning.

Ohja, een schema: euh....nee dat heb ik niet en ik weet even niet zo goed wat ik het beste kan aanschaffen voor mijn auto. (Haynes, Chilton of een Cd met naar zeggen alle schema's. Dat laatste is wel handig ivm laptopgebruik)

Ohja, het gaat hier dus om een 164e Automaat uit 1973.
(Alvast weer) bedankt voor de reactie.

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-09-2007 15:40 #86639 door Bas Kooijman (GAST)
Ik weet niet wat er met mijn dynamo mis is, maar als ik B+ aan de accupluspool hang krijg ik bij het aantikken van de massa met de minpool een dikke vonk.
Lijkt me niet in orde.

Dat massapunt op het rechter spatscherm (met een bout dwars door het plaatwerk heen) is dat normaal?

Op mijn valeo staat trouwens alleen maar B+ en B-, verder niets. Ik heb wel twee schuifstekeraansluitingen, maar ook daar staat niets bij.

Heeft er niemand een schema van hoe het zou moeten?
De lampjes zijn trouwens nog steeds niet uit......;-(

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-09-2007 16:34 #86638 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Alle lampjes aan.
Ik heb geen ervaring met de 164e maar zo te horen is er nogal wat aan gehobby't een schema lijkt me idd een eerste vereiste om de boel weer in orde te krijgen.Zoek eens op het internet .( www.volvo-forum.nl/ www.volvolvo.nl )Ook is een voltmeter wel handig.
succes!

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-10-2007 23:52 #86637 door Bas Kooijman (GAST)
Schema is binnen, op de CD van Scandcar.
Digitaal gelukkig, en ietsje groter dan in mijn instructieboekje, war ie standaard in blijkt te zitten...!!
Maar goed.
Ik ben het schema per onderdeeel uit elkaar aan het knippen en ga er eens mee aan de slag.
Voltmeter heb ik.
Tijdens mijn metingen zag ik her en der beschadigde mantels dus daar ga ik eerst maar eens iets aan doen, net als alle rotte stekerverbindingen opnieuw aanknijpen en sealen.
Krimpkous! Fan van.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD