achterruitverwarming

  • Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2007 20:40 #50916 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
achterruitverwarming is gemaakt door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Mijn auto, Amazon, is voorzien van een achterruit met verwarming. Helaas nooit aangesloten. Nu vraag ik me af hoe veel vermogen zoiets trekt en op welke zekering dat het handigst aangesloten kan worden. Het is namelijk wel handig als hij met het contact aan en uit gaat. Een lege accu door vergeetachtigheid lijkt me minder geslaagd!

Wie heeft tips en kan me vertellen welke zekering waarde moet worden gemonteerd na installatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred Wijtvliet (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-09-2007 22:01 #86685 door Fred Wijtvliet (GAST)
Beantwoord door Fred Wijtvliet (GAST) in topic achterruitverwarming
<p>Ik weet zo niet hoe zwaar je zekering moet zijn. Ik zou hem alleen niet op de bestaande zekeringkast aansluiten, maar via een aparte stroomkring. De zekeringkast is al zwaar genoeg belast, aangezien deze toendertijd zo is gecontrueerd met alleen de verbruikers van toen.</p><p>Zet er in ieder geval een relais tussen, zodat de hogere stroom niet door je schakelaar loopt. Hierdoor is er een kleinere kans op doorbranden van de schakelaar.</p><p>FredW.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2007 22:18 #86684 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic achterruitverwarming
Een achterruitverwarming trekt ca. 10A. Dus zoals Fred aangeeft schakelen via een relais en een zwevende zekering (of een extra zekeringkastje) plaatsen. Ik zou de achterruitverwarming dan met een 16A zekering beveiligen. Zorg wel dat je dikke kabels gebruikt anders heb je te veel spanningsverlies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 08:45 #86683 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic achterruitverwarming
Dank voor de info, ik ga er mee aan het werk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.