DashBoard verlichting 142 1972

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2007 19:09 #50883 door Wilfred Scherpenzeel
DashBoard verlichting 142 1972 is gemaakt door Wilfred Scherpenzeel
<p>Onze dashboardverlichting van de 142 uit 1972 doet het niet.
De zekering is goed. de andere zaken over die zekering doen het.</p><p>Er zit een potmeter tussen de bedrading en de 5 lampjes (volgens het schema). wellicht is deze stuk. hiervoor moet ik achter het dashboard zijn.Hoe krijg ik het dashboard uit elkaar? wie heeft voor mij een stappenplan?</p><p>Wilfred Scherpenzeel - 0299 653602</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-10-2007 22:12 #86831 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic DashBoard verlichting 142 1972
<p>ik had hetzelfde probleem; bij was ook de potmeter stuk; kwestie van overbruggen. om er bij te komen moet je eerst de kunststof plaat (waar ook het klepje van de zekeringen in zit) onder het dashboard verwijderen. de meterunit zit aan de achterzijde met 2 kunststof schroeven vast welke je met de hand kan losdraaien. vervolgens is het een kwestie van schuiven, kantelen, ervan overtuigd zijn dat je de meterunit er niet uitkrijgt, en 'm er uiteindelijk toch door het dashboard heen naar je toe (dus richting stuur) uitkrijgen. alle bedrading zit met stekers achterop, die loshalen en ook de kilometerkabel. om de potmeter zelf te verwijderen moet het knopje er aan de voorzijde af, maar dat zit meestal op onverklaarbare wijze erg vast. kortom, ik zou zeggen, overbruggen die handel; blijft het knopje heel, en bovendien is de verlichting zo zwak dat je 'm eigenlijk toch al niet wil dimmen. terugplaatsen tellerumit gaat in tegenovergestelde volgorde als het demonteren... maak wel even de pennetjes en stekkers goed schoon anders functioneren er geheid lampjes (olie, amp etc.) niet. Succes!</p><p> </p>

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD