contactslot 544

• Edgar Beekhuyzen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-10-2007 23:40 #50871 door Edgar Beekhuyzen
contactslot 544 is gemaakt door Edgar Beekhuyzen
<p>Wat zit er eigenlijk in de ijzere slang van het contact naar de bobine.</p><p>Ik neem aan een voedingsdraad naar de bobine. ( nog meer? )</p><p>Heb namelijk de bobine stuk en wil een andere plaatsen, op dezelfde plaats als het origineel.</p><p>Zijn er bepaalde waarden waar een bobine aan moet voldoen voor b18?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2007 16:38 #86924 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic contactslot 544
Volgens mij alleen de plusdraad. Je kunt hem voorzichtig openpellen laat het suk wat aan het contactslot zit dan zo lang mogelijk zodat je mocht er iets de eerste keer niet lukken je het nog een keer kunt proberen. Volgens mij kan je gewoon een standaard bobine gebruiken. Er zijn ook zwaardere bobines met een wat grotere vonk...(flamethrower?)

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2007 11:25 #86923 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic contactslot 544
TIP: Koop gewoon een andere originele bobine (gebruikt).Zo"n standaard bobine onder de motorkap ziet er erg naar uit naast de originele ,die om redenen ter voorkoming van geluidsoverlast (een fors gat) moet blijven zitten om over de aanblik onder het dashboard van de open geknipte pantserkabel met met de bijbehorende draden maar te zwijgen.Een standaard bobine is in noodgevallen erg handig.Ik heb er dan ook altijd &eacute;&eacute;n in de auto liggen.met draden eraan die je zo op de accu en laagspanningsdraad van de stroomverdeler kunt aansluiten.Succes.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2007 00:27 #86922 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic contactslot 544
had in de Amazon ook een keer de originele bobine met pantserkabel kapot, die bobine eruit gehaald, het laatste deel van de pantserkabel verwijderd, in het gat van de originele bobine een gewone van twee tientjes geplaatst, draad aangesloten en klaar is kees, ziet nog redelijk origineel uit

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD