Onderdelencatalogus van Volvo. Eén nummer twee beschrijvingen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2025 21:23 #1479224 door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

ik kom in de onderdelencatalogus van Volvo  soms nummertjes (1 t/m xx, dus geen bestelnummers) waar twee bestelnummers met twee verschillende beschrijvingen bij staan.  En dan bedoel ik niet dat het artikel er staat in verschillende kleuren, maar dat er echt twee verschillende beschrijvingen bij staan.

Kan iemand met zekerheid bevestigen dat het hierbij echt gaat om twee verschillende artikelen en niet om één artikel dat voor twee verschillende doeleinden gebruikt wordt?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Derk Idsardi
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-11-2025 21:36 #1479225 door Derk Idsardi
Bedoel je een nummer dat verwijst naar een onderdeel op het plaatje met daarachter meerdere onderdeelnummers?

Dan staat daarachter een cijfer tussen haakjes, wat op zijn beurt weer verwijst naar chassisnummers onderaan de pagina met corresponderende cijfers.

Maar misschien bedoel je wat anders?

Amazon Combi 1965

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2025 21:53 #1479227 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onderdelencatalogus van Volvo. Eén nummer twee beschrijvingen.
Hallo Derk

Ja en nee.  Jij bedoelt waarschijnlijk zoiets als dit (nummertje 19 en 20 bijvoorbeeld). Het gaat echt om twee verschillende omschrijvingen.  Dus niet iets dat gerelateerd lijkt te zijn aan chassisnummers.  Ik bedoel ook niet een nummertje in een vierkantje dat vaak een set onderdelen omvat.  Ik bedoel dit, en dan nummer 3 .  Hier staan duidelijk twee verschillende omschrijvingen.  Heeft Volvo hier volstaan met één tekeningetje van twee onderdelen die er schematisch hetzelfde uitzien (maar in realiteit niet) of zijn dit feitelijk twee dezelfde onderdelen met twee verschillende bestelnummers?

groetjes

Mathy

• Derk Idsardi
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-11-2025 22:04 #1479228 door Derk Idsardi
Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen.

Nr 3 is een stukje kabelboom met twee onderdeelnummers; 1 voor handgeschakeld en 1 voor diesel.

Je kunt ook verschillende nummers per land hebben of series chassisnummers dan staat er bv )1 achter en onderaan de blz bv )1 USA spec of )1 - ch nr 244077

Amazon Combi 1965

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2025 22:16 #1479229 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onderdelencatalogus van Volvo. Eén nummer twee beschrijvingen.

Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen.

Nr 3 is een stukje kabelboom met twee onderdeelnummers; 1 voor handgeschakeld en 1 voor diesel.

Maar bij het bovenste bestelnummer staat "pedal arrangement" en bij het onderste "Switches electric antenne". Ik zou niet weten waarom vooral die laatste niet zowel bij een diesel als bij een handgeschakelde bak gebruikt kan worden.

Je kunt ook verschillende nummers per land hebben of series chassisnummers dan staat er bv )1 achter en onderaan de blz bv )1 USA spec of )1 - ch nr 244077

Dergelijke beschrijvingen ken ik.

groetjes

Mathy

• Derk Idsardi
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-11-2025 22:22 #1479230 door Derk Idsardi
Ja, dat ben ik met je eens. 

Blijkbaar wijken de kabelbomen dusdanig af dat bij een benzine de kabel voor de automatische antenne schakelaar ergens anders zit.

Amazon Combi 1965

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD