Nano-technologie

Lees meer
05-01-2013 15:18 #122039 door Gert Vegter
Nano-technologie is gemaakt door Gert Vegter
Wordt steeds interessanter: corbonum.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2013 19:06 #122048 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Nano-technologie
Ben hier zeer sceptisch over en ben benieuwd naar de ervaringen hierover. Sowieso vind ik de website slecht in elkaar zitten en mijn eerste gevoel zegt dat dit pure onzin is.
Lees dit maar eens:
Ik heb een grote brandstoftank, moet ik nu meer GreenPower toevoegen?
Neen, de hoeveelheid Greenpower is ruim voldoende voor een tank van 40 liter, maar ook van 60 of 80 liter. Het brandstof besparende effect blijft wel maximaal als je steeds na 15.000 km opnieuw GreenPower brandstof toevoegt.


De hoeveelheid is dus ruim voldoende voor een tank van 40 liter, maar ook voor 80 liter. Dat is gewoon de helft meer inhoud. Dan klopt de hele verhouding toch niet meer?

Verder staan er nog wel meer rare beweringen op de website. Bij 120.000km olie verversen? Hoogst waarschijnlijk zijn de 55 likes/gebruikerservaringen nep en betaald door het bedrijf zelf. Daarnaast is het contactadres een gewoon Gmail adres en google maar eens op het huisadres. Dit is geeneens een kantoorpand maar, als je met StreetView kijkt, zie je dat het adres een woonboot is. Lijkt me niet de ideale werkplaats...

Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar dit spul gooi ik never nooit niet in mijn auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2013 20:27 #122324 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Nano-technologie
Een gezonde dosis scepsis is natuurlijk nooit verkeerd. De nano-technologie wordt echter wel al op vele terreinen toegepast. Een interessant voorbeeld op autogebied dat misschien wat meer tot de verbeelding spreekt is dit:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-01-2013 20:35 #122861 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Nano-technologie
Hartstike mooi natuurlijk maar er zitten ook nadelen aan.
Hetzelfde is een teflon toevoeging bij de motor olie doen dit moet je de hele levensduur van de motor blijven doen!
Waarom?
De teflon gaat in elk kiertje en kuiltje zitten en vormt in de lagerschalen en cilinderwand een mooie teflon film, prachtig en de motor loopt lichter.
Echter stop je met deze toevoeging dan zal de laag die er gevormd is langzaam verdwijnen maar in alle kuiltjes en kiertjes blijft de teflon zitten en net deze holtes dienen ervoor om de smeerolie vast te houden met als gevolg erg snelle en grote slijtage!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.