starten/stationair/damper piston

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 14:48 #50750 door Jeroen Kraan (GAST)
starten/stationair/damper piston is gemaakt door Jeroen Kraan (GAST)
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Het probleem is als volgt:<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Ik heb een Amazon uit 1969. Officieel een B20A, maar er zit een dubbele carb op, dus ik denk eerder een B20B. Hij liep perfect tot hij (zij?) van de ene op de ander dag ineens slechter startte (zowel op LPG als op benzine) en op LPG ook niet meer stationair blijft draaien. Rijden op LPG, bijvoorbeeld op de snelweg gaat prima, maar zodra ik de koppeling intrap slaat hij eigenlijk al af. In ieder geval is het stationair toerental te laat, maar ik het is van het ene op andere moment gebeurd, dus ik vrees dat er meer aan de hand is. Op benzine draait hij iets moeizamer stationair, maar slaat na verloop van tijd ook af. Ook starten verloopt moeizaam en als hij eenmaal draait kan je de eerste minuut beter geen gas geven, want dan dreigt hij af te slaan. Wellicht is dat nog informatie die naar de oplossing lijdt.<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Verder heb ik bij beide carburateurs het pootje wat in Haynes : damper piston heet eraf gedraaid en de speling opgemeten en die is iets meer dan 1,9mm&hellip;&hellip; Weet niet wat dat voor gevolgen heeft&hellip;<o:p></o:p></span></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 17:36 #87474 door Jeroen Kraan (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kraan (GAST) in topic starten/stationair/damper piston
<p>update:</p><p>na het vullen van de dashpot (damper piston) liep hij erg lekker. Stukje gereden. Geen problemen meer. Bij 2 winkels geweest en dus 2 maal uitgezet en probeemloos gestart. Warme motor, niets aan de hand.... totdat.... ik een stukje snelweg had gereden en toen kwamen bovenstaande problemen ineens weer terug.</p>

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-11-2007 19:17 #87473 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic starten/stationair/damper piston
Als het stromberg carburateurs zijn kan het zijn dat van een van de carburateurs het membraan gescheurd/kapot is
Dus kijk hier even naar...

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2007 09:32 #87472 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic starten/stationair/damper piston
<p>Zal niks met je dempingszuigertje (damping piston) te maken hebben; deze kan niet van het ene op 't andere moment dit soort problemen geven. </p><p>Bij Zenit-Stromberg carburateurs is de kans inderdaad groot dat je membraan gescheurd is zoals Frans ook al suggereert. Dit membraan zit onder het bovendeksel dat je kunt openen nadat je de 4 schroeven hebt verwijderd. Ook heel kleine scheurtjes kunnen al problemen opleveren.</p><p>Mocht dit niet het probleem zijn dan moet je het toch in de ontsteking zoeken denk ik. Zijn je contactpuntjes mooi schoon? Eventueel als noodoplossing even een vijltje tussendoor halen, en zonodig vernieuwen. Ingevreten contatcpuntjes kunnen het ontstekingstijdstip nadelig be&iuml;nvloeden waardoor de door jou omschreven problemen kunnen ontstaan. </p><p>Is je ontsteking voorzien van vacuumvervroeging, kijk dan of alle slangetjes (tussen carb's en inlaatspruitstuk) er nog opzitten. Kan ook een verkeerd ontstekingstijdstip veroorzaken en kan bovendien een oorzaak van aanzuigen valse lucht zijn. </p><p>Hopelijk heb je hier wat aan; laat nog ff weten wat er uiteindelijk aan de hand was! Succes. </p><p> </p>

Groet, Hans

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2007 11:16 #87471 door Jeroen Kraan (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kraan (GAST) in topic starten/stationair/damper piston
<p>Gisteren bij Dries Bakkenes geweest en daar heeft Gert (vuttende Volvo monteur) een uur gezocht naar de problemen. Membraan verdamper blijkt stuk te zijn en deels problemen te veroorzaken. Ik heb electronische ontsteking en die staat goed, dus dat is het niet. De membramen in de carb's zijn ook nog goed, maar wellicht staat het mengsel niet goed. De beide carb's reageren allebei op een andere manier en eentje reageerd heel slecht of traag op alles wat je doet. Vrijdag wordt er verder gekeken. Dan ook een compressietest en een van de kleppen blijft tikken (vrij hard ook), dus dat is ook niet goed</p><p>Ik houd jullie op de hoogte </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD