tankinhoud Amazon

• Christian Wolthuis (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 20:00 #50716 door Christian Wolthuis (GAST)
tankinhoud Amazon is gemaakt door Christian Wolthuis (GAST)
<p>Ik heb hem nog maar net en na 35 liter staat de brandstofmeter op leeg. Ik heb het idee dat er nog wel een litertje of tien in zou moeten zitten. </p><p>Kan iemand mij vertellen hoeveel er in de tank gaat en of ik 95 of 98-benzine moet tanken (met loodvervanger erbij)?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jaco Meerveld (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 21:51 #87619 door Jaco Meerveld (GAST)
Beantwoord door Jaco Meerveld (GAST) in topic tankinhoud Amazon
<p>hoi christian,</p><p>kijk eens op: home.wanadoo.nl/stephanie.pappers/V44-Midden/onderhoud.htm </p><p>alle gegevens makkelijk op een rijtje.</p><p>45lt: dus er kan nog meer bij!</p><p>ik tank als ik benzine tank gewoon 95, maar ik rijdt meestal op LPG.</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-12-2007 09:35 #87618 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic tankinhoud Amazon
Normaal 45 liter. Ik heb de mijne eens leeggereden en er wilde maar 40 in. Het kan dus een beetje varieren. De tankaanduiding is op z'n best vaag.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2007 10:48 #87617 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic tankinhoud Amazon
<p>Even een aanvulling op de "verschillende" tankinhouden:</p><p>De tankinhoud kan varie&euml;ren doordat hij (eens) vacuum gezogen heeft. Dit kan gebeuren doordat men een niet originele tankdop (zonder ontluchting) of een verstopte originele gebruikt. Als je de lucht hoort sissen bij het afdraaien van de dop, is het mis!Bij sommige auto's met &eacute;rg slappe tankjes (geen VOLVO's hoor!) kan dat wel een kwart schelen!!</p><p>Over de loodvervanger: als je geen "gaskop" hebt, zou je het kunnen gebruiken. Ik vraag me echter af, of het een probleem is dat na minimaal 100.000 km de kop gereviseerd moet worden? Hoeveel euro's loodvervanger heb je er dan inmiddels ingegooid en hoeveel jaar ben je dan verder? Misschien een aardige discussie, in engeland doet blijkbaar iedereen met een klassieke auto loodvervanger bij de benzine, sterker, er is op vaste aangewezen plaatsen nog steeds loodhoudende benzine te koop, speciaal voor oldtimers!</p><p>Mij beviel Superbenzine altijd het beste in de Amazon B18, en nu in de B20 144 ook. Ze willen nog wel eens pingelen op 95. Met een A motor zou dat moeten meevallen, maar toch!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD