revisie su hs6 carb.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2007 21:33 #50681
door Marcel van Genderen (GAST)
revisie su hs6 carb. is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Wie heeft er weleens zelf zijn carburateurs (SU's) gereviceerd? waar moet je op letten ? wat kun je zelf doen en wat moet je uitbesteden?en wat heb je allemaal nodig?</p><p>ik zit er aan te denken om alles zelf te doen, ook het lijnboren, ik heb een uitgebreide handleiding waarin staat hoe dit moet, alleen weet ik de maaten niet want die staan er niet in.ik heb op mijn werk de beschikking overalle soorten en maaten ruimers.</p><p>groet Marcel</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-12-2007 10:47 #87786
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic revisie su hs6 carb.
<p>Op zich kan dat, er is een Workshop manual van Haynes (ISBN 1 85010 059 4) van Don Peers erg handig, toch blijft het een lastig klusje en het afstellen heb je gereedschapsetjes voor omde Su's te synchroniseren. In de oude archives van vclassics kun je nog wat vinden over de snacks van het opbouwen van de SU's </p><p>http:/www.vclassics.com/archive/sucarbs.htm
Je kunt natuurlijk altijd GCCP in Gramsbergen het laten doen, heb ik uiteindelijk met mijn HS4 voor de B16 gedaan, je merkt dat de expertise van deze typen langzaam schaars wordt, De Amazon loopt inmiddels weer als een zonnetje.
Succes
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
27-12-2007 20:35 #87785
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic revisie su hs6 carb.
<p>Je hebt inderdaad wat speciale hulpmiddeltjes nodig voor de revisie, en dat is voor de gasklepas + lagers. Ik gebruik altijd telfon glijlagertjes voor de gaskleppen. Mooie afdichting zonder valse lucht en lange levensduur.</p>
tinustuning.nl
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2007 22:51 #87784
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic revisie su hs6 carb.
Hallo, bedankt voor de reacties, kun jij dat zelf ben? is het goed te doen en wat kost dat ongeveer per carb.?
- Bezoeker
-
01-02-2008 14:28 #87783
door
Beantwoord door in topic revisie su hs6 carb.
Die lplaats waar de nieuwe gasklepaslagers moeten komen, ruim je die met een ruimer zodat de nieuwe bussen er strak in passen? Of uitboren en met locktite vast zetten?
09-02-2008 19:08 #87782
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic revisie su hs6 carb.
<p> </p><p><em></em></p><p><em></em></p><p><em>"kun jij dat zelf ben? is het goed te doen en wat kost dat ongeveer per carb.?"</em></p><p>-Ja, ik voer met enige regelmaat revisie van SU's uit. Kosten 169,- voor 2 carbs.</p><p> </p><p><em>"die plaats waar de nieuwe gasklepaslagers moeten komen, ruim je die met een ruimer zodat de nieuwe bussen er strak in passen? Of uitboren en met locktite vast zetten?"</em></p><p>-Nee, ik boor altijd eerst de oude lagers er uit, en ruim mbv een freesbank de passing op de juiste maat en in één lijn, waarna ik nieuwe lagerbusjes inpers.</p><p> </p><p>Ben Flierman, Tinustechniek.nl</p><p> </p>
tinustuning.nl