slecht starten op gas

• AB Velthuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2008 12:59 #50591 door AB Velthuis (GAST)
slecht starten op gas is gemaakt door AB Velthuis (GAST)
van mijn amazone op gas is de motor uit elkaar geweest. andere nokkenas, krukas, oliepomp etc.
kop is niets aan gebeurd.De motor loopt keurig rond en pakt goed op bij alle toerentallen.
Alleen het starten bij koude motor s'morgens gaat zeer moeizaam.Hij slaat aan en meteen weer af.
Aan de gasinst. is niets gebeurd en heeft daarvoor altijd goed gestart, Zelfsbij -10graden.
Bij het afstellen van de motor stond het co gehalte op 8,00. Ik weet het, dit is erg hoog.
Ze hebben hem nu op 0,40 gezet, geen resultaat. Ook bij4,50 geen resultaat. Slecht starten.
Dus door naar de 8,00, maar dit gaat dus om de een of andere redenen niet meer????????????
Er zit een electrische shoke op die wel werkt.
Wie heeft raad? ik weet het niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2008 21:14 #88241 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic slecht starten op gas
<p>Zit er een snelle nokkenas op?</p><p>Op een van mijn Amazo's zit ook een nokkenas met een wilder profiel; deze wilde alleen mooi stationair lopen als de klepspeling wat ruimer stond. Met een klepspeleing van 0.40-0.45 was het starten op gas een ramp (op benzine geen enkel probleem)</p><p>Heb toen de klepspeling op 0.50-0.55 gezet (is de spec van een B20B) en het resultaat was verbluffend. Stationair liep hij 200tpm harder en het starten op gas gaat nu ook probleemloos. Het CO staat op 1 a 2 %.
Sindsdien heb ik ongeveer 100.000km gereden en het het blok loopt nog steeds als een zonnetje.</p><p> </p><p>Dus probeer meer eens een wat ruimere klepspeling; tiks wel wat harder, vooral als het blok koud is maar als hij eenmaal is opgewarmd dan merk je daar niets meer van.</p><p>Succes</p>

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2008 13:28 #88240 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic slecht starten op gas
<p>Vaak helpt het wat warmere bougies te gebruiken, of inderdaad wat ruimere klepopening</p><p>Je kunt met koud weer ook gewoon op benzine starten, deze truc past Volvo op de moderne types ook toe</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD