Zenith 36VN

• Charles van Lookeren (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2008 12:27 #50559 door Charles van Lookeren (GAST)
Zenith 36VN is gemaakt door Charles van Lookeren (GAST)
<p>Kan iemand mij vertellen waarom mijn B18 A motor met Zenith 36VA carburateur inhoudt ( hikt) bij accelereren.</p><p>Ontseking staat volgens fabrieks spec. Carb is in zeer goede conditie</p><p>en schoon.</p><p>Is dit strurtureel of een exemplarisch probleem. </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-02-2008 13:12 #88390 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Zenith 36VN
Bij mijn B18A met zenith het zelfde probleem met acceleren, de garage heeft het mengsel iets ruimer afgesteld daarna probleem voorbij.Met het rijden op gas gebruik je alleen de gasklep ,dus hier de carburateur afstellen heeft totaal geen zin,dit moet je dan echt op de verdamper doen.Groetjes en succes Jan Oudijk.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2008 14:52 #88389 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Zenith 36VN
Beste jan,

doet dit verschijnsel zich op lpg voor of op benzine of beide brandstoffen?Het hikken dat je beschrijft is typisch voor een gebrek aan benzine.Dit kan bijvoorbeeld liggen aan een verstopte sproeier onder het acceleratie pompje.Ook kan het zijn dat het kleine membraan niet in orde is.Als het verschijnsel zich op lpg voordoet moet de verdamper of de afsteller in de toevoerslang zo worden afgesteld,dat je meer lpg krijgt (verder open draaien).Geef even wat meer informatie.

niek de boer

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-02-2008 17:34 #88388 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Zenith 36VN
Het was bij mij iin beide gevallen,eigenlijk puur toeval. Ik rij zowel op benzine als op gas en het euvel deed zich op beide brandstoffen voor.Dit was voornamelijk op benzine nadat men bij de apk het mengsel hadden afgesteld.Waarschijnlijk dus iets te arm op benzine. Daarna het gas laten afstellen en het zelfde euvel. Dus heb ik de stelschroef op de verdamper iets verdraaid liep stationair gelijk een stuk beter en daarna de stelschrooef in de slang tussen de verdamper en de venturi iets ruimer gezet en nu loopt de amazon weer als vanouds. Vraag me niet om de co waarde ,Dat zie ik bij de apk wel weer.Groetjes Jan.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2008 18:06 #88387 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Zenith 36VN
ja,dat zie je wel vaker,dat ze bij de apk aan de mengselschroeven gaan draaien.Ze moeten er met hun poten afblijven!!Onze oude volvos behoeven geen co-test te ondergaan.

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2008 18:42 #88386 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Zenith 36VN
<p>Hai Charles,</p><p> </p><p>Ga gewoon even bij de gasboer langs voor de perfecte afstelling.</p><p>Die 15-30 euri heb je al heel vlot terugverdient.</p><p>Gas loopt vaak prima op ietsje tot zelfs fors te rijk.</p><p>Maar dat is verrekte slecht voor je motor.</p><p>Gas kun je niet echt goed zelf stellen, het is de kunst een mengverhouding </p><p>te vinden waarbij de auto nog <em>net</em> lekker trekt en daar een heel klein beetje boven te gaan zitten.</p><p>Dat kan alleen met een HC-CO meter.</p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD