spuitstuk monteren

• Jakobus K (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 18:07 #50543 door Jakobus K (GAST)
spuitstuk monteren is gemaakt door Jakobus K (GAST)
<p>Ik heb mijn spruitstuk van mijn amazon gehaald, en een draadeind (laten) vervangen. Ik vraag mij af wat de <strong>aanhaalmomenten</strong> zijn bij het monteren van het spruitstuk. Verder ben ik van plan om alle betrokken moeren te vervangen door <strong>roestvrijstalen exemplaren</strong> (zowel voor de bevestiging aan de motor als aan de uitlaat) . Lijkt jullie dat een goed idee of is het beter om messing moeren aan te schaffen.</p><p>Alvast bedankt</p><p>Groeten Jakobus (wordt nog wel lid)</p><p>Amazon 1968 b18</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-03-2008 08:13 #88459 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic spuitstuk monteren
Ik heb daar nooit een moment voor gebruikt. Gewoon goed vastdraaien. Volgens de theorie zijn koperen/messing moetren het beste. Bij die van mij heb ik gewoon stalen moeren gebruikt en die is er ook nog niet af gevalen. Mocht er eentje lostrillen kun je een drupje siliconenkit aan de draad doen. Dit werkt als borging bij hoge temperaturen.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-03-2008 10:49 #88458 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic spuitstuk monteren
Hier een reactie op het vastzetten met rvs moeren.Absoluut niet doen!!!. Door de hitte die ontstaat vervormen de rvs moeren en als je ze ooit nog eens los wil maken gegarandeerd breken de tapeinden. Het beste is daadwerkelijk koperen moeren en anders stalen moeren met een likje hitte bestendig vet eraan Veel succes Jan.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-03-2008 12:51 #88457 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic spuitstuk monteren
de oorspronkelijke 5/16" UNC moeren (nr 955826) op de draadeinden zijn origineel van staal. Heb nog nooit probleem gehad om die te verwijderen. Begrijp dus niet waarom rvs moeren hier beter zouden zijn. Begrijp ook niet waarom rvs moeren zouden vervormen door opwarmen. Bvb voor de 2 of 3 3/8" UNC moeren waarmee uitlaat aan spruitstuk vast hangt, wordt in VOD een rvs moer geleverd (voor origineel part nr 190852 wordt verwezen naar rvs nr 191894). Het kan zijn dat bij vervangen van uitlaat ik ooit koperen/messing 3/8" moeren gezien heb, Piek's theorie zal dus wel kloppen.

• Jakobus K (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 19:06 #88456 door Jakobus K (GAST)
Beantwoord door Jakobus K (GAST) in topic spuitstuk monteren
<p>Bedankt voor de reacties.</p><p>De meningen zijn erover verdeeld of ik RVS-moeren kan gebruiken. Ik ga dus maar op zoek naar messing-exemplaren. En anders zal ik gewone stalen moeren moeten gebruiken met hittebestendig vet. Wordt onder "hittebestendig vet "ook begrepen "kopervet "? Is "wit vet" ook goed?</p><p>Aanhaalmomenten voor de moeren zijn er blijkbaar niet, dus: "vast is vast"</p><p> </p>

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2008 20:28 #88455 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic spuitstuk monteren
<p>Vas-is-vas.</p><p>Gebruik wel messing moeren, zijn meestal uit voorraad leverbaar bij de auto-onderdelenboer.</p><p>Doe er een tipje kopervet aan, dan gaan ze tzt weer normaal los.</p><p>Messing moeren niet gruwelijk vast draaien.</p><p>Ze zijn vlot stuk.</p><p>RVS is na een tijdje hitte naar de knoppen, wordt brosser dan het al is.</p><p>gewoon verzinkt staal begint de volgende dag al te roesten,</p><p>De omstandigheden zijn dan ook extreem te noemen.</p><p> </p><p>Jasper </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2008 23:07 #88454 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic spuitstuk monteren
<p> </p><p><em><font style="BACKGROUND-COLOR: #00ff00">Jakobus K (GAST) schreef op 04-03-2008 19:06</font></em></p><p><font style="BACKGROUND-COLOR: #00ff00">Bedankt voor de reacties.</font></p><p><font style="BACKGROUND-COLOR: #00ff00">De meningen zijn erover verdeeld of ik RVS-moeren kan gebruiken. Ik ga dus maar op zoek naar messing-exemplaren. En anders zal ik gewone stalen moeren moeten gebruiken met hittebestendig vet. Wordt onder "hittebestendig vet "ook begrepen "kopervet "? Is "wit vet" ook goed?</font></p><p><font style="BACKGROUND-COLOR: #00ff00">Aanhaalmomenten voor de moeren zijn er blijkbaar niet, dus: "vast is vast"</font></p><p><font style="BACKGROUND-COLOR: #00ff00"></font></p><p>hou ook rekening met electrolytische corrosie, oftewel de 1 vreet op den duur de ander op. Gewoon staal is het best wordt het meest toegepast.</p>

• Wiebren de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-03-2008 11:12 #88453 door Wiebren de Jong
Beantwoord door Wiebren de Jong in topic spuitstuk monteren
Het spruitstuk eerst nog wel controleren of het vlak is! Anders eerst laten vlakken en dan monteren met een nieuwe pakking. Slecht lopen wordt vaak veroorzaakt door niet geheel afsluitende dus lekkende spruitstukken.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2008 21:43 #88452 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic spuitstuk monteren
Vlakken kun je ook doen cq controleren met schuurlinnen en een dikke glasplaat.

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD