Start
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 11:36 #50533
door Jeroen Mekenkamp
Start is gemaakt door Jeroen Mekenkamp
<p>Mijn auto loopt niet zoals ik het zou willen. Het volgende is aan de hand: de koude start gaat prima (nadat ik de te korte chokekabel had vervangen), choke uit en starten. Vervolgens loopt de motor erg slecht en dreigt bijna af te slaan. Choke helemaal uit, in of half maakt niet zoveel uit. Na een paar kilometers rijden (en hopen dat ie niet afslaat) gaat het al een stuk beter en eenmaal warm gaat het verder prima, ook stationair. De (half)warme start gaat een stuk moeilijker, ik heb nog niet de juiste manier gevonden om dit vlot te laten verlopen. De eerste km's gaat het net als bij de koude start, eenmaal warm verder geen problemen.</p><p>Hebben jullie tips, waar moet ik zoeken? Het gaat om een 142 met B20a uit 1969 met een stromberg carburateur. Ontsteking is vorig jaar nog vervangen (en uiteraard afgesteld). Ik rijd uitsluitend op benzine.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 12:22 #88516
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Start
Kijk nog eens goed of de chokekabel wel goed vast zit en de chokeklep helemaal open en dicht gaat. . Zit er genoeg olie in je carburateur is het membraam niet lek??
Is de stationairafstelling goed? Geen lekken tussen spruitstuk/motor/carb?Stel je carb nog eens goed af.
suc6
Is de stationairafstelling goed? Geen lekken tussen spruitstuk/motor/carb?Stel je carb nog eens goed af.
suc6
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2008 20:21 #88515
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Start
<p>Lijkt op een scheur in het membraam.</p><p>Dop eraf en checken.</p><p>En indien nodig vervangen.</p><p>Anders je hele carb eraf en schoonmaken/herstellen.</p><p>heb eventueel nog wel een paar strombergs liggen CD-175S geloof ik.</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Jaco Meerveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2008 22:25 #88514
door Jaco Meerveld (GAST)
Beantwoord door Jaco Meerveld (GAST) in topic Start
<p>Hoi Jeroen,</p><p> </p><p>ik zou toch eerst even nog eenvoudig een paar andere dingen checken: zijn de bougie's nog niet versleten (óf had je die vervangen vóór het afstellen van de ontsteking; ik vervang mijn bougie's meestal binnen 10 000km.) is de electrodeafstand van de bougie goed.</p><p>een slechtwerkende bougie klopt helemaal in het verhaal wat jij schreef; de oplossing is eenvoudig, goedkoop en doeltreffend.</p><p> </p><p>ook de luchttoevoer; een vuil luchtfilter o.i.d. is nadeling voor een koude auto, warm heeft ie er vaak minder moeite mee, ook al is een schoon luchtfilter altijd gunstig.</p><p>groet jaco</p><p> </p>
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 13:58 #88513
door Jeroen Mekenkamp
Beantwoord door Jeroen Mekenkamp in topic Start
<p>Dank voor jullie reacties! Ik ga me eerst eens beter verdiepen in stromberg carburateurs. Bougies en luchtfilter zijn ook vorig jaar vervangen en ik rijd niet meer dan 6.000 km per jaar, dat zou het probleem niet mogen zijn.</p><p>Groet, Jeroen</p>