Vervaningscarburateur B20B icm LPG

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 09:24 #50503 door Misha Hofkes (GAST)
Vervaningscarburateur B20B icm LPG is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Hallo,</p><p>In de 142 uit 1969 zit een B20B motor, die ivm LPG is teruggebracht naar een enkele carburateur (Stromberg). De auto rijdt op LPG.</p><p>Omdat de auto me nu na 2 jaar bezit eigenlijk wel bevalt en technisch ook redelijk in orde lijkt te zijn &eacute;n er 15.000 per jaar mee gereden wordt, wil ik af van het geze.k met inslijtende gasnaalden, hangende gaszuigers en dergelijke. </p><p>Ik wil dus een vervangende carburateur hebben; ik hoor goede geluiden over Weber vervaning, zeker icm LPG (iets van geharde naalden en lagers of zo ?) .</p><p> De prijs van een vervangende set zit me echter nogal tegen. Zijn hier alternatieven voor ? Is er tweedehands wat te krijgen en waar ?</p><p>Gr,</p><p>Misha</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2008 10:50 #88646 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
Het goedkoopste is volgens mij het volgende. Als de gasklep as niet uitgelubberd is kan je het beste een revisie setje kopen voor de stromberg, dan heb je een neiuwe naald en zitting.Daarna een kitje kopen bij een gasboer om via het vacuum van je motor en een electrisch bedienbare vacuum klep de naald vande stromberg omhoog te houden.Je moet hiervoor dan een gaatje boren boven in de hals van de stromberg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van t Wout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 17:46 #88645 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
<p>SU, the best there is.</p><p>Heb nog wel een ouwe HS6 liggen waar je mee mag experimenteren.</p><p> jaspers@tiscali.nl </p><p> </p><p>Jasper</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2008 18:12 #88644 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
<p>Dank voor jullie reacties.</p><p>De SU is een betere optie dan de stromberg ?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2008 08:50 #88643 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
<p>Beste Misha,</p><p>Wellicht dat een Weber met LPG wat voor je is. Geeft duidelijk meer vermogen dan dubbele SU's en geen slijtage van gasnaalden ed. Zie www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-toe.html </p><p>Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-03-2008 11:33 #88642 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
<p>Ben, ik had hem inderdaad zo zien staan ja. Lijkt me de mooiste oplossing.</p><p>Maar ik vind dat voor mijn auto wat duur, zou zoiets tweedehands wel overwegen.</p><p> </p><p>Gr,</p><p>Misha</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-05-2008 18:48 #88641 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Vervaningscarburateur B20B icm LPG
<p>Een collega die ooit bij Volvo had gewerkt riep eens "heb je al een kunstof gasnaald erin zitten?" </p><p>Ik weet nog niet precies wat hij daarmee bedoelde, het ging w&eacute;l om gasnaalden voor lpg rijders om het jutteren te voorkomen. Weet iemand wat?</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.