Revisie OMVL 90E verdamper
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2008 09:27 #50502
door Misha Hofkes (GAST)
Revisie OMVL 90E verdamper is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Hallo,</p><p>In mijn auto zit een OMVL 90E verdamper. Prima ding, maar de auto begint nu weer af en toe backfires te geven bij het starten.</p><p>Deze verdamper heb ik uit een sloper gehaald, opengemaakt, schoongemaakt en weer teruggezet; da's nu een jaar terug.</p><p>Ontsteking is een electronische, bougies zijn fris en goed van kleur en smaak, rotor/verdeler en bougfiekabels zijn een jaar oud. Kleppen staan ook goed. Ik zoek het momenteel dus vooral in de verdamper zelf, het membraam was een jaar terug ook al niet zo heel fris meer.</p><p>Heeft iemand een idee of een revisieset goed werkt ? of kan ik beter een nieuwe verdamper kopen ? </p><p>Gr,</p><p>Misha</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2008 14:13 #88652
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Revisie OMVL 90E verdamper
<p> Na jaren te hebben gehannest met tweedehands meuk en dito slopertjes,</p><p>heb ik mijzelf verwend met een nieuwe.</p><p>Nooit meer problemen mee gehad.</p><p>Kostte me wel 180 euri, maar scheelde me 1000 euri ergernis.</p><p>Daarna wel even laten afstellen bij de gasboer.</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 17:04 #88651
door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Revisie OMVL 90E verdamper
Ik ben wel benieuwd hoe de verdamper voor back fire kan zorgen. Enige verklaringen?
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2008 17:44 #88650
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Revisie OMVL 90E verdamper
<p>veel te rijk gasmengsel is dan een optie,</p><p>lekkende inlaatkleppen ook.</p><p>Verkeerde vervroeging ook al.</p><p>Benzinesluiter van je gasinstallatie is ook een verdachte,</p><p>Als die niet werkt, loop je op dubbel mengsel.</p><p> </p><p>succes,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2008 18:11 #88649
door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Revisie OMVL 90E verdamper
<p>Defekte verdamper is verkeerd mengsel.</p><p>Vooral te arm zou problemen kunnen geven, te rijk eigenlijk zelden.</p><p>Backfires eigenlijk alleen bij het starten. De motor slaat aan, maar loopt dan wat twijfelachtig. Als je gas geeft, is het knal.</p><p>Als je gewoon even wacht dan pakt de motor na 5 seconden normaal op en loopt hij verder prima.</p><p> </p><p> </p>
- John den Turck (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-03-2008 19:38 #88648
door John den Turck (GAST)
Beantwoord door John den Turck (GAST) in topic Revisie OMVL 90E verdamper
<p>revisie set voor een OMVL verdamper werkt goed, weet dit uit eigen ervaring, reviseren is als je een beetje handig bent goed zelf te doen.</p><p>Verdre is het prijsverschil tussen een revisieset (circa €25 ) of een nieuwe verdamper ( €125 of meer ) is ook zeker de moeite,</p><p>succes</p>
- Vincent Oldenbroek (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-03-2008 21:34 #88647
door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic Revisie OMVL 90E verdamper
Inderdaad heb de verdamper ook zelf gereviseerd, nog nooit zoiets gedaan maar het was goed te doen.
Die rare backfire komt me inderdaar ook bekend voor, heb daar helaas ook veel last van gehad, maar dat was altijd na 10 minuten rijden opeens als je het gas indrukte. Ik zeg eerst ontsteking zeer goed nalopen, contactbreker goed afstellen etc. Ik had mijn vardamper gereviseerd, maar de backfire was toen als nog niet verhopen, lag ergens in de ontsteking.
succes
Die rare backfire komt me inderdaar ook bekend voor, heb daar helaas ook veel last van gehad, maar dat was altijd na 10 minuten rijden opeens als je het gas indrukte. Ik zeg eerst ontsteking zeer goed nalopen, contactbreker goed afstellen etc. Ik had mijn vardamper gereviseerd, maar de backfire was toen als nog niet verhopen, lag ergens in de ontsteking.
succes