gastank
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 00:15 #50493
door René Minnebo (GAST)
gastank is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Hallo,</p><p> </p><p>ik heb een amazon combi met een onderbouw gastank en dus een klein benzine tankje er achter. Nu zit ik te denken om de originele benzine tank te monteren en daarboven op de gastank en dan wel een ringtank. Het reserve wiel blijft zoals ie nu is links achter tegen de zijkant in de laadruimte. is dit al eerder uitgevoerd en past dit ook zonder de laadvloer te verhogen.</p><p> </p><p>Gr Rene</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 14:20 #88695
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic gastank
Ik heb een tijdje rondgereden met een tank uit een 740. Hiervoor moet jee een verhoogde laadvloer maken. Een kleinere tank past wellicht beter, maar zal niet meer zijn dan 30 liter vermoed ik.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 14:35 #88694
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic gastank
<p>Je kunt de originele benzine tank ook lager hangen met behulp van holle aluminium balkjes van bv 2 bij 4 cm .De balkjes inzagen en in de vorm van de rand waar de tank in lag buigen.Als alles op maat is ,kun je door en door gaatjes in de stukjes balk boren ,die overeenkomen met de plaats van de gaatjes in de rand en tank.Lange boutjes enz erdoor en de tank er onder hangen.Let op dit gaat niet bij een trekhaak die onder de tank doorloopt. succes ps alu balkjes van binnen en van buiten goed tectyleren .Ik heb een zgn siamese tweeling gastank gebruikt van -ik dacht-42 liter mnus 20%. succes Tank niet lager hangen dan strikt nodig!!</p><p>niek de boer</p><p> </p><p>niek de boer</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 21:00 #88693
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic gastank
Jammer ik heb een trekhaak die dus onder de gastank door gaat.
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 13:28 #88692
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic gastank
Dit is wat ik ook graag eens zou willen doen met mijn auto. Dat kleine benzinetankje is waardeloos (kan bijna niks in omdat de helft van de tankinhoud boven de vulopening zit), en is bijna niet te vullen omdat de pomp steeds afslaat. Ook denk ik dat een ringtank op de plek van het reservewiel groter kan zijn dan mijn huidige tank: mijn actieradius is nu niet erg groot...
Als je iets gaat doen: houd ons hier op de hoogte!
Richard
Als je iets gaat doen: houd ons hier op de hoogte!
Richard
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-03-2008 21:18 #88691
door René Minnebo (GAST)
Ik ga morgen naar de garage en ik kijk nog is goed hoe dat zit met de originele tank want volgens mij kan deze verder zakken en dan is het zoeken naar een geschikte gastank. Dat kan een ringtank zijn als de ruimte er is, maar er zijn ook cillinders verkrijgbaar. Kan ff duren maar ik kom erop terug. Eerst maar is rijden met die bak.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-03-2008 08:36 #88690
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic gastank
Rene , bel eens met garage van west, zij doen het vaker een gastank plaatsen met behoud van de originele tank. Ze willen je vast wel vertellen hoe en wat.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-03-2008 20:55 #88689
door René Minnebo (GAST)
Dat klopt idd, ik ben wel is bij een combi wezen kijken met die combinatie die ik graag wil alleen was de laadvloer een dikke 7 cm hoger geworden en dat wil ik niet, maar ff kijken en info vragen ken geen kwaad.