kan ik elke su carb gebruiken?

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
17-06-2008 23:44 #50313 door 11654-dummy
kan ik elke su carb gebruiken? is gemaakt door 11654-dummy
<p>ik heb een Amazon met een B18B of D motor. Volgens de su's die er nu op zitten (aud94) zou het een B18D moeten zijn.
Nu zijn de gasklep assen van de huidige SU zo versleten dat ik ze minimaal 2 tot 3 mm hen en weer kan bewegen. Nu heb ik al 2 andere su's gevonden echt zonder speling maar deze SU's hebben elk een ander aud nr. Het zijn in elkgeval wel een front en rear carb.
Volgens Bulton in engeland zijn de verschillen een naald een jet en een gasklep. Is dat zo?? Ik heb de lijsten per carb vergeleken en het enige verschil is de naald, Jet en gasklep. Kan ik de carbs gewoon gebruiken als ik de naald, jet en gasklep maar van een aud94 gebruikt.</p><p>Wie kan me uit de droom halen?? De andere carbs zijn echt zonder speling op de gasklep assen. Het zou me een hoop aan kosten kunnen schelen. Ben heel benieuwd naar jullie reacties. </p><p>Cees
</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2008 19:56 #89368 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic kan ik elke su carb gebruiken?
<p>Die gasklep is niet anders.</p><p>De naald en de jet bepalen de loop van je motor.</p><p>Per type auto is er een andere curve geslepen door SU.</p><p>De vorm van de naald en de jet bepalen het mengsel bij </p><p>de verschillende toerentallen.</p><p> </p><p>Joost mag weten wat er in die andere carbs zit, ik zou het gewoon eerst eens proberen,</p><p>krijg je `m niet lekker lopend dan zijn die jet en naald vrij vlot verwisseld.</p><p> </p><p>AUD94 kom ik in het SU-boekje niet tegen.</p><p>Wat is de code van de andere carbs?</p><p> </p><p>Jasper</p>

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
18-06-2008 23:10 #89367 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic kan ik elke su carb gebruiken?
<p>Jasper,</p><p>Hier de URL waar ik de gegevens heb gevonden van de SU carbs. Heel interressant, alle onderdelen kan je hier terug vinden en eventueel bestellen. Uit de bestellijsten heb ik het verschil gehaald van de gaskleppen. Daar staan verschillende nummer bij. Dus vandaar mijn vraag op het forum.</p><p> www.burlen.co.uk/partList.aspx?carbSpec=aud94 </p><p>Op de bovenstaande URL staat de info van mijn huidige carbs.
Het typenr van de andere 2 is resp. aud252f en aud331f.
De aud252 komt volgens de beschrijving van Burlen van een B18B uit de usa en de aud331 uit een 144s 2ltr blok.</p><p>Bedankt voor je reactie.
Cees</p><p> </p>

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2008 09:41 #89366 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic kan ik elke su carb gebruiken?
Die throttle discs verschillen wel, soms zit er een terugslagklepje in (overrun valve), en/of gaatjes erin geboord. Maar die kan je ook overzetten als het nodig mocht zijn. In plaats van de naald zou ik de hele 'dome' overzetten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD