164, wil niet meer op lpg lopen

• J.M.E.C. Coumans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 21:17 #50230 door J.M.E.C. Coumans (GAST)
164, wil niet meer op lpg lopen is gemaakt door J.M.E.C. Coumans (GAST)
<p>Hallo Volvoliefhebbers,</p><p>Zaterdag naar de garage geweest met mijn 164 van 1972, ivm blijven branden van het AMP lampje op dashbord. Garage adviseerde om dynamo en de spanningsregelaar te verwisselen om defect op te lossen. Accu eruit gehaald, dynamo verwisseld, geen resultaat, dynamo weer terug gezet. spanningsregelaar gewisseld, geen resultaat, weer terug gezet. Tijdens werk, motor diverse keren gestart op lpg, geen probleem. Tot op enig moment, niet meer starten op lpg wel op benzine. Ook het overzetten na een tijdje op benzine rijden, lukt niet meer. Alsik op lpg wil starten hoor ik wel hwet bekende geluid van inspuiten van het gas. Verder heb ik alle zekeringen gecontroleerd, maar niks kunnen vinden. Ook de diverse stekkerverbindingen nog eens nagelopen. Heeft iemand van de lezers enig idee wat de oorzaak kan zijn?</p><p>alvast bedankt voor jullie reacties,</p><p>Jo Coumans</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-08-2008 21:39 #89706 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic 164, wil niet meer op lpg lopen
<p>Dag Jo,</p><p>
gewoon eens langs rijden bij de LPG installateur lost probleem zonder
twijfel op. </p><p>
"Verder heb ik alle zekeringen gecontroleerd, maar niks kunnen vinden.":</p><p>
bij mijn AM met "gewone" LPG installatie uit 1970 - inmiddels reeds
aangepast aan nieuwe eisen en normen, maar nog steeds met oorspr. 50liter
tank en 2de ontspanner - heb ik altijd in de LPG elektrische/elektronische
schakeling een supplementaire zekering weten zitten. Misschien zit die er
bij jou ook in, en kun je ook die nog eens kontroleren vooraleer tot
installateur te rijden?</p><p>
Succes met reparatie, Willy DB</p><p>
</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-08-2008 22:03 #89705 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 164, wil niet meer op lpg lopen
<p>Een LPG relais heeft volgens mij twee functies: 1) even LPG doorlaten voor het starten en 2) LPG doorlaten als de motor loopt. Dat eerste doet ie gewoon meteen als het contact wordt aangezet en is wat jij beschrijft als het 'inspuiten van het gas'.</p><p>Het tweede doet ie zoals gezegd alleen als de motor loopt. Er zijn verschillende manieren hoe het relais 'weet' of de motor loopt. De ene is een draad naar de bobine (waar ook het draad naar je ontsteking zit) en de andere is via inductie (dan zit er een beetje draad om de hoofd bobinekabel gewikkeld).</p><p>Ik vermoed dat er een probleem zit in dit tweede circuit. Als het relais niet 'meet' dat de motor loopt, za; hij beide kleppen niet openen en loopt hij dus niet op LPG. Controleer dus even de draad tussen de bobine danwel bobinekabel en het LPG beveiligingsrelais.</p><p>Succes,</p><p>Groeten Lars</p>

• J.M.E.C. Coumans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2008 12:13 #89704 door J.M.E.C. Coumans (GAST)
Beantwoord door J.M.E.C. Coumans (GAST) in topic 164, wil niet meer op lpg lopen
<p>Hallo volvoliefhebbers,</p><p>Heb afspraak gemaakt bij garage, een eerste korte inspectie van de monteur leverde geen resultaat, volgende week donderdag kan ik hem brengen, ben benieuwd wat het is, hou jullie op de hoogte.</p><p>m.v.g. Jo</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD