Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden?

  • Eric Jansen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2008 21:05 #50178 door Eric Jansen (GAST)
Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden? is gemaakt door Eric Jansen (GAST)
Hoofdbrandstof van mijn Amazone is LPG. Aangezien ik niet zo heel veel kilometers rijd, is mijn vraag hoe vaak ik de auto op benzine moet laten rijden en hoe lang. Afgelopen zomervakantie reed ik een flink stuk aaneengesloten en toen heb ik een poosje op benzine gereden, echter nadat ik in de file terecht kwam en het verkeer plotseling stil kwam te staan, sloeg de motor af. Herstarten op benzine lukte niet, gelukkig wel nadat ik de knop weer had omgezet op gas. Had ik de benzine-choke moeten gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2008 13:11 #89964 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden?
Als een amazon al een tijdje op lpg loopt,treedt er slijtage aan de carburateur op.De auto zal dan minder goed op benzine lopen.De motor is ook afgesteld op lpg,dus zal op benzine sneller afslaan.Het is goed zo nu en dan een paar kilometer op benzine te rijden,al is het maar om te controleren of dat nog gaat,voor het geval je gas plotseling op is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2008 13:56 #89963 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden?
Mijn Amazon rijd nog prima op LPG, maar zodra ik te weinig toeren maak slaat 'ie af. Carburateur zou te versleten geraakt zijn om nog goed af te stellen op benzine. Kortom, ik moet altijd zorgen dat ik voor de LPG op is weer bij tank, anders moet ik over op benzine en dan met veel gestuntel voor stoplichten enzo de boel aan houden, dan tanken en dan met veel gestuntel de auto weer aan krijgen (meestal lukt dat via de middenstand tot 'ie aanslaat en dan meteen naar LPG). Ik rij nu nog wel eens een stukje op benzine om alles een beetje werkend te houden, maar dan alleen op stukje snelweg en dan binnen enkele tientallen kilometers weer terug naar lPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-09-2008 15:59 #89962 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden?
<p>Af en toe op benzine rijden helpt echt niet, de naald van je carburateur slijt toch wel. het is mogelijk om een vacuumklep te monteren die bekrachtigt word als je op lpg rijdt. de zuiger word dan omhoog getrokken waardoor de naald niet slijt. 100% werkt dit ook niet.</p><p>mijn advies is laat een nieuwe naald en sproeierbuis monteren en afstellen, demonteer de naald en monteer hem weer als je op benzine wilt gaan rijden. deze handeling is echt niet moeilijk. wel tijdig gas tanken maar als je alleen op benzine rijdt moet dat ook.</p><p> </p><p>succes</p><p> </p><p>peter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2008 18:21 #89961 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Amazone op LPG: hoe vaak op benzine rijden?
Wat Peter zegt is helemaal waar. Bij een vac&uuml;umsysteem kan weer een ander deel van de naald slijten... Hoewel het natuurlijk zo is dat het stukje waar het het meest omgaat, hoger aan de naald zit. Ik heb een Stromberg carburateur en vervang &eacute;&eacute;n keer per jaar de naald en sproeierbuis. Soms haal ik ook wel de naald eruit, maar omschakelen is er dan niet meer bij... Vandaar deze keuze. Verderop in het forum vind je nog als tip dat je de naald ietwat kunt laten zakken (losschroeven en een milimeter of twee laten zakken en weer vastschroeven) als de motor beroerd begint te draaien of erg naar benzine stinkt door een teveel aan benzine (door de slijtage aan de naald en zitting). Door dit te doen kun je best 20.000 km rijden voor ook dit niet meer werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.