Benzinelekkage B20F
- Gerard Derksen
- Junior lid
-
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
30-11-2025 15:03 #1479241
door Gerard Derksen
Benzinelekkage B20F is gemaakt door Gerard Derksen
Ik heb een op het oog simpel probleem.
De slangetjes naar de injectoren heb ik compleet met slangklemmetjes vervangen. De slangklemmetjes zijn de goede maat en type ( met boutje en moertje). De slangetjes zijn de goede maat en geschikt voor ethanol houdende benzine.
Het probleem bestaat uit het feit dat de slangetjes lekkage gaan vertonen onder de slangklem. Het valt me wel op dat de tules aan de injectoren erg kort zijn. Op deze tules zitten twee verdikkingen die voor een goede hechting aan de slangetjes zouden moeten zorgen. Waar moet je de klemmetjes plaatsen ? Zo kort mogelijk bij de injector , tussen de twee verdikkingen of zo dicht mogelijk bij de benzinerail ?
Heeft iemand een idee hoe ik het probleem van de gevaarlijke lekkages kan tackelen ? Ik durf er eigenlijk niet meer mee te rijden.
De slangetjes naar de injectoren heb ik compleet met slangklemmetjes vervangen. De slangklemmetjes zijn de goede maat en type ( met boutje en moertje). De slangetjes zijn de goede maat en geschikt voor ethanol houdende benzine.
Het probleem bestaat uit het feit dat de slangetjes lekkage gaan vertonen onder de slangklem. Het valt me wel op dat de tules aan de injectoren erg kort zijn. Op deze tules zitten twee verdikkingen die voor een goede hechting aan de slangetjes zouden moeten zorgen. Waar moet je de klemmetjes plaatsen ? Zo kort mogelijk bij de injector , tussen de twee verdikkingen of zo dicht mogelijk bij de benzinerail ?
Heeft iemand een idee hoe ik het probleem van de gevaarlijke lekkages kan tackelen ? Ik durf er eigenlijk niet meer mee te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2025 15:26 #1479242
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Benzinelekkage B20F
Ik heb bij een bedrijf klemmetjes erop laten persen zoals origineel. Geen problemen met lekkkage gehad. Bijgevoegd een foto met persklem zoals ze nu op mijn injectoren zitten.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Johan Geers (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-11-2025 23:36 #1479250
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Benzinelekkage B20F
Ik heb het vroeger eens bij een B20E gedaan maarde klem moet zo dicht mogelijk op de injector zitten.
Je zou het eens met draadklemmen tameson.nl/collections/draads-slangklemmen-299519 of klikklemmen www.google.com/search?q=persklemmen+slan...vid:ajjr1gVDGjQ,st:0 kunnen proberen.
succes
Johan Geers
Je zou het eens met draadklemmen tameson.nl/collections/draads-slangklemmen-299519 of klikklemmen www.google.com/search?q=persklemmen+slan...vid:ajjr1gVDGjQ,st:0 kunnen proberen.
succes
Johan Geers
- Gerard Derksen
- Junior lid
-
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
04-12-2025 09:11 #1479290
door Gerard Derksen
Beantwoord door Gerard Derksen in topic Benzinelekkage B20F
Montage zoals origineel lijkt me inderdaad het beste. Nadeel: Ik wil de slangetjes elke 2 jaar vervangen. De slangetjes weer verwijderen lijkt me dan wel een probleem.
Ik neem het in overweging. Bedankt voor de tip Mathieu !
Ik neem het in overweging. Bedankt voor de tip Mathieu !
- Gerard Derksen
- Junior lid
-
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
04-12-2025 09:18 #1479291
door Gerard Derksen
Hoi Johan, ik heb ze nu ook aan het uiteinde gezet maar ben er niet gerust op.Mathieu heeft ze aan de injector laten persen met goed resultaat. Verwijderen is dan wel een probleem.Zit eraan te denken oorklemmen te gebruiken en deze dan tussen de twee ribbels op de tule te zetten. Mogelijkheden te over maar gewone schroefklemmetjes is niet de oplossing ! Bed
ankt voor de tip Johan !
ankt voor de tip Johan !
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-12-2025 18:04 #1479308
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Benzinelekkage B20F
Hoi Gerard,
De beperking dat je de slangetjes ieder 2 jaar wil vervangen begrijp ik niet helemaal. Ik zou niet vaker vervangen dan noodzakelijk, omdat je dan het risico loopt dat de onderdelen harder slijten door te vaak los en vast te sleutelen dan door veroudering?
Ultimo raakt een auto kapot gesleuteld, maar het is mijns inziens ook niet nodig. Je hebt meer kans op lekkage door fouten tijdens het gesleutel dan kans op "echte" lekkage?
Preventief onderhoud doen we allemaal aan, anders zouden de auto's nu niet meer rijden. Maar als we alle slijtage delen (en eigenlijk is alles wel een slijtage deel) na een beperkt aantal jaren vervangen, overleven ze het ook niet.
Dat is allemaal wel heel algemeen, maar wat ik wil zeggen is dat ik niet begrijp dat je de slangetjes na twee jaar al zou willen vervangen, ik zou eerder denken 20?
(bij mij zitten ze er al 28 jaar op en als ze geen zichtbare slijtage, uitdroging of lekkage vertonen blijven ze er nog ff op zitten.)
Succes met de werkzaamheden en hopelijk kom je snel en duurzaam van je lekkage af.
De beperking dat je de slangetjes ieder 2 jaar wil vervangen begrijp ik niet helemaal. Ik zou niet vaker vervangen dan noodzakelijk, omdat je dan het risico loopt dat de onderdelen harder slijten door te vaak los en vast te sleutelen dan door veroudering?
Ultimo raakt een auto kapot gesleuteld, maar het is mijns inziens ook niet nodig. Je hebt meer kans op lekkage door fouten tijdens het gesleutel dan kans op "echte" lekkage?
Preventief onderhoud doen we allemaal aan, anders zouden de auto's nu niet meer rijden. Maar als we alle slijtage delen (en eigenlijk is alles wel een slijtage deel) na een beperkt aantal jaren vervangen, overleven ze het ook niet.
Dat is allemaal wel heel algemeen, maar wat ik wil zeggen is dat ik niet begrijp dat je de slangetjes na twee jaar al zou willen vervangen, ik zou eerder denken 20?
(bij mij zitten ze er al 28 jaar op en als ze geen zichtbare slijtage, uitdroging of lekkage vertonen blijven ze er nog ff op zitten.)
Succes met de werkzaamheden en hopelijk kom je snel en duurzaam van je lekkage af.
- Gerard Derksen
- Junior lid
-
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
08-12-2025 19:21 - 17-12-2025 20:47 #1479363
door Gerard Derksen
Hoi allemaal!
Heb oorklemmetjes gebruikt waarvan je de oortjes met een knijptang vastknijpt.
De slangetjes aan de injectoren laten persen zoals origineel is natuurlijk het beste en ga ik ook doen mocht ik nog een keertje problemen krijg.
Voorlopig gaat het goed.
Bedankt voor het reageren allemaal!
Heb oorklemmetjes gebruikt waarvan je de oortjes met een knijptang vastknijpt.
De slangetjes aan de injectoren laten persen zoals origineel is natuurlijk het beste en ga ik ook doen mocht ik nog een keertje problemen krijg.
Voorlopig gaat het goed.
Bedankt voor het reageren allemaal!
Laatst bewerkt 17-12-2025 20:47 door Gerard Derksen.