Gaspedaal stop voor maximale uitslag in P1800S 1966 ??

• Rolf Ludeke
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2025 15:19 - 25-08-2025 15:19 #1478356 door Rolf Ludeke
Ik ben bezig met de afstelling van de stangen van het gaspedaal naar de carburateurs. Nu loop ik tegen het volgende aan, in de manual staat dat je de lange stang die langs het schutbord omhoog loopt in moet korten zodat er bij de maximale uitslag van het pedaal een mm speling over blijft tussen de stop van de gasklep en de carburateur body. Dit snap ik, je voorkomt dat er onnodig veel kracht komt op de as in de carburateur. 
Ik moet dan de stang echt wel 2 cm inkorten. De ruststand van het pedaal zou dan veel lager uitkomen dan het rem pedaal. Hoort er een stop te zitten onder het gaspedaal? Kan in het onderdelenboek niks vinden :(

Groeten Rolf
Laatst bewerkt 25-08-2025 15:19 door Rolf Ludeke.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2025 18:15 #1478357 door Rudi
Hallo Rolf,
een stop ken ik niet, en problemen hiermee had ik ook nog niet, maar heb je het tapijt al op de vloer? Het gaspedaal wordt daarop gemonteerd en klapt bij intrappen dan ertegen, dus in die configuratie moet men instellen.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Rolf Ludeke
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2025 18:19 - 25-08-2025 18:58 #1478358 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Gaspedaal stop voor maximale uitslag in P1800S 1966 ??
Hoi Rudi, als ik het dan zo afstel dat het pedaal de gasklep opent tot 1mm van de max zit het pedaal lager dan het rempedaal. Of zit het pedaal los van het wieltje op de stang erachter en raakt hij het wieltje pas na een cm of 2? Heb een nieuwe vloer erin gezet en weet niet exact waar het pedaal moet komen 
Laatst bewerkt 25-08-2025 18:58 door Rolf Ludeke.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD