tabeind in het spruitstuk

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
11-10-2008 19:44 #50132 door 11654-dummy
tabeind in het spruitstuk is gemaakt door 11654-dummy
<p>ik heb mijn spruitstuk vervangen ivm met enkele uitlaatpijp naar een dubbele uitlaatpijp. onderweg naar huis ben ik een tabeind kwijt geraakt. op de een of andere manier is de draad 3/8 uitgelubbert. wat is wijsheid. ik heb redelijk lang moeten zoeken naar een spruitstuk voor een dubbele carb en uitlaatpijp. heeft iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn.
ik begrijp dat het spruitstuk er weer vanaf moet en dat is geen probleem. heb er nu wel handigheid in gekregen.</p><p>ik boor graag van jullie hoe ik het moet oplossen.
alvast bedankt voor de reacties.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2008 23:21 #90105 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic tabeind in het spruitstuk
Ik had dat laatst ook. Ik heb het toen opgelost door met de hand voorzichtig het tapeind erin gedraaid en opgevuld met kneedbaar staal. Verkrijgbaar bij de betere automaterialenhandel. Dit is een 2 componenten materiaal en hard uit binnen pakweg een half uur. Bij mij zit dat nog steeds goed. succes.

Amazon Combi '66

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2008 09:44 #90104 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic tabeind in het spruitstuk
Het gat opboren/de draad uitboren en een helicoil plaatsen. Dan heb je weer dezelfde draad die minstens even sterk is als het origineel. Een helicoil of v-coil is een insert met de originele draad aan de binnenkant en draad aan de buitenkant. Je boort het gat in het blok op, tapt er draad in en schroef er de helicoil in. O.a. verkrijgbaar bij buitelaar en de locloods.

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
14-10-2008 22:46 #90103 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic tabeind in het spruitstuk
<p>ja het spruitstuk maar weggegooit. er zat ook een haarscheur dat ging wijken als ik kracht op het tapeind zette. maar goed nu heb ik een ander spruitstuk enne ga het er weer mee proberen.</p><p>bedankt voor jullie reacties. </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD