Stromberg carburateurs afstellen

Lees meer
04-11-2008 12:26 #50085 door Peter Rumen
Stromberg carburateurs afstellen is gemaakt door Peter Rumen
<p>Sinds april 2008 in het bezit van een P1800S uit 1969. Bij warme motor kreeg ik hem bijna niet gestart. Er zat ook veel gruis in de benzine. Twee keer het benzinefilter vernieuwd en de benzinetank afgetapt. In juni begonnen met het uiterlijk opknappen van motorblok en spruitstuk. Ook beide Stromberg 175 CD-2 carburateurs heb ik gereviseerd en voorzien van nieuwe sproeierbuizen en naalden. Kleppen en ontsteking gesteld. Nieuwe brandstofpomp en bobine. Wie wil mij helpen bij het (synchroon) afstellen van de carburateurs waarbij ook het CO2 opnieuw moet worden afgesteld? De sproeierbuis heb ik ruim afgesteld op 2,2 mm, gemeten vanaf bodem inlaatkanaal. Een verstelbare vlotterkamerbus om de sproeierbus bij te stellen kan ik bij iemand lenen. Twee zou makkelijker zijn zodat beide carburateurs in een keer afgesteld kunnen worden. Wie wil deze enthousiaste beginnende Volvo amateur-monteur met <strong>raad </strong>en <strong>daad</strong> bijstaan zodat mijn B20B motor weer mooi zijn toertjes kan draaien.</p><p>Peter Rumen</p><p>Ik woon in Heythuysen (M-Limburg) en ben bereikbaar via 06-11393857</p><p> </p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2008 17:30 #90317 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stromberg carburateurs afstellen
<p>Peter,</p><p> </p><p>Ik heb dit een keer eerder gedaan bij een 140 met enekele carburateur; 2 carburateurs is wel weer een beetje lastiger.</p><p>Ik woon in Weert dus dat is bij jou om de hoek. De komende weken heb ik echter geen tijd; te druk met andere zaken. Mocht je voor die tijd iemand vinden die jou kan helpen dan vindt ik dat prima.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2008 19:45 #90316 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Stromberg carburateurs afstellen
Han, Bedankt voor je aanbod! Als ik binnen enkele weken de carburateurs nog niet heb afgesteld dan wil ik graag op jouw aanbod ingaan. Als het zover mocht komen dan laat ik het nog weten via het forum. Groet Peter.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2008 20:09 #90315 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Stromberg carburateurs afstellen
<p>Beste Han, Heb jij ook een app. om de CO2 te meten?</p><p>Groet Peter</p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.