Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd

• Jeoffrey Bloemen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2008 17:04 #49994 door Jeoffrey Bloemen
Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd is gemaakt door Jeoffrey Bloemen
<p>Het uitlaatspruitstuk van mijn P1800E uit 1971 is op drie plaatsen gescheurd. Ik ben niet erg thuis in het onderdelenwereldje, maar wanneer ik op de site zoek naar het uitlaatspruitstuk kan ik dat niet vinden. Wordt dit onderdeel niet meer geleverd? Wat is vervolgens de beste oplossing voor mijn probleem? Wie kan mij een beetje op weg helpen?</p><p>Vriendelijke groet, Jeoffrey Bloemen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2008 17:10 #90755 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
<p>het is ook mogelijk om van een gecombineerd in/uitaatspruitstuk , deze zijn wat makkelijker te krijgen ,</p><p>het inlaat-traject met een slijptol er af te slijpen.</p><p>zelf heb ik dit meerdere malen met succes gedaan.</p>

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
28-12-2008 17:23 #90754 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
Die van mij is ook wel eens gescheurd geweest. Lassen lukte niet vanwege een onbekende legering. Ik heb toen voor 50 euro een andere gekocht. Je kunt een waarschijnlijk een andere krijgen door de diverse onderdelenboeren te bellen.

1800E
vimeo.com/volvoac

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2008 18:25 #90753 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
Je kunt altijd ook bij Ben Flierman/Tinustechniek informeren wat een gelast spruitstuk kost. Hij heeft een spruitstuk ontwikkeld met een betere 'flow'dan het originele.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2008 12:18 #90752 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
Een nieuw/tweedehands spruitstuk is het beste. Lukt dit niet of is het te duur kun je lassen overwegen. Met gietijzerelektroden is het mogelijk. Gietijzer lassen is echter lastig en het lukt niet altijd.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2008 12:39 #90751 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" /><meta content="Word.Document" name="ProgId" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Generator" /><meta content="Microsoft Word 9" name="Originator" /><link href="file:///C:/DOCUME~1/gert/LOCALS~1/Temp/msoclip1/01/clip_filelist.xml" rel="File-List" /><!--[if gte mso 9]><xml><w:WordDocument><w:View>Normal</w:View><w:Zoom>0</w:Zoom><w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone><w:DoNotOptimizeForBrowser /></w:WordDocument></xml><![endif]--><style type="text/css"><!-- /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}--></style><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Beste opties zijn een tweedehands exemplaar of een 4-2-1 header.<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Zie www.tinustechniek.nl/shop/421header.jpg <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Met een header zal de uitlaat moeten worden aangepast.<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10pt;">Met lassen is de kans op een duurzame goede oplossing gering.<o:p></o:p></span></p><span style="font-size: 10pt; font-family: "Times New Roman";">Koop je een gebruikt exemplaar, dan altijd eerst laten vlakken alvorens te monteren</span>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2008 13:08 #90750 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Uitlaatspruitstuk P 1800 E gescheurd
Na 2 gietijzeren spruitstukken te hebben gehad die gescheurd zijn in mijn ES ben ik overgestapt naar een 4-2-1 header van Tinus Techniek. Je hoeft alleen een adapter tussen de uitlaat en het spruitstuk te zetten. De header heeft een diameter van 2,5'' de uitlaat is 2'. Dat is de enige aanpassing die nodig is. Bij de E&ES is het een bekend euvel dat het originele spruitstuk scheurt. Ze scheuren sneller als er geen steunbeugel zit tussen de uitlaat en de bakophanging. Wat ook wil helpen is de voorste uitlaatdemper verwijderen. Scheelt heel erg weinig in geluid eigenlijk geen verschil gemerkt, maar scheelt wel veel in gewicht (en hitte via de vloer) en je raakt geen verkeersdrempels meer omdat het laagste punt gevormd wordt door de voorste demper. Gewoon een stuk pijp ertussen zetten ipv de demper.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD