Sproeierbus plaatsen Stromberg carburateur 175 CD-2
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-01-2009 20:37 #49934
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Sproeierbus plaatsen Stromberg carburateur 175 CD-2 is gemaakt door Peter Rumen
<p>Mijn beide Strombergs heb ik voorzien van nieuwe sproeibuizen en naalden. Ik heb ze op 2,2 mm van de onderzijde inlaatkanaal gezet. Dit is vrij ruim. Wie weet tot hoever ik de sproeibuis moet in draaien voor een goede afstelling van de motor?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-01-2009 12:41 #91028
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Sproeierbus plaatsen Stromberg carburateur 175 CD-2
<p>Peter,</p><p>Er is maar één manier om er écht achter te komen, en dat is door een uitlaatgasanalyse te doen tijdens belasting. Uiteraard kun je met wat onderbuik gevoel, controlen van bougiekleur, en ruiken aan de uitlaatpijp ook redelijk in de buurt komen. Maar het is dus feitelijk een trail-and-error proces.</p><p>2,2mm is inderdaad een beetje ruim. Ga maar eens een stukje rijden en kijk hoe hij loopt. Waarschijnlijk mag hij nog wel een stukje hoger komen.</p><p>Ben</p>
tinustuning.nl
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 21:09 #91027
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Sproeierbus plaatsen Stromberg carburateur 175 CD-2
<p>Hallo Ben,</p><p>Bedankt voor je reactie, lijkt me een goed plan om hiermee aan de slag te gaan. Oefening baart kunst zeggen ze!</p><p>Groet Peter</p>
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-03-2009 22:41 #91026
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Sproeierbus plaatsen Stromberg carburateur 175 CD-2
<p>Op 7 maart ben ik naar de afsteldag geweest bij Volvo Rutten in Weert. Voorafgaande zijn de kleppen nog wat fijner gezet, de contacthoek gecorrigeerd en afgesteld met de stroboscoop. De CO2 test gaf 0,5 aan wat natuurlijk erg arm is. De spoeierbussen door de chef werkplaats in 2 fasen omlaag getikt en de CO2 op 2,5 afgeregeld. De motor loopt weer als een zonnetje en pakt lekker op bij laag toerental. Zo zie je maar weer, de basisafstelling is zeer belangrijk, dan komt de rest vanzelf. Met dank aan de Volvogarage en aan Han Misdom voor het afstelwerk vooraf.</p><p>Groet Peter</p>